کد خبر: ۲۴۹۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰

زنگنه: 80 میلیارد دلار یارانه سوخت تهدیدی برای اقتصاد کشور است

وزیر نفت گفت: 80 میلیارد دلار یارانه سوخت تهدیدی برای اقتصاد کشور محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بیژن نامدار زنگنه روز سه شنبه در آیین افتتاحیه هفدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در سالن اجلاس سران افزود: رقم بالای یارانه سوخت علاوه بر تهدید، می تواند به فرصتی برای کار تبدیل شود.

به گزارش ایرناوی ادامه داد: با بخش های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی و راه آهن توافقاتی صورت گرفته که بر اساس آن ارزش انرژی صرفه جویی شده در این بخش ها به ازای هر مسافر و بار به بخش مربوطه پرداخت شود. 

زنگنه با بیان این که در کشور ما مصرف انرژی بسیار بالاست و درمقابل بهره وری انرژی پایین و هدر رفت انرژی به شکل قابل ملاحظه ای زیاد است، افزود: بیشترین اتلاف انرژی پس از نیروگاه ها و حمل و نقل و کشاورزی در حوزه ساختمان است که نه تنها در بهره برداری بلکه در ساخت و ساز نیز به چشم می خورد.

وزیر نفت ادامه داد: مجوزهای قانونی در دست است که با استفاده از آنها می توان فعالیت هایی را صورت داد که هزینه آن از محل صرفه جویی در مصرف انرژی تامین می شود.

وی گفت: یکی از بخش های مهم ؛ مسکن است که در این خصوص نیز پروژه هایی تعریف شده و مهندسان نیز در این خصوص سهیم هستند. 

وزیر نفت افزود: در کشور ما بیش از 2 میلیون موتورخانه وجود دارد که گاز سوز هستند و با برآوردهای صورت گرفته می توان با تغییراتی، مصرف انرژی آنها را تا 30 درصد کاهش داد. 

زنگنه ادامه داد: این کاهش مصرف به ازای هر مترمربع 500 تومان خریداری خواهد شد و ملاک این صرفه جویی قبوض خواهد بود، که در این صورت شرکت های تاسیساتی که فعالیت های آنها در بخش نرم افزاری بهینه سازی مصرف انرژی است ، نقش کلیدی خواهند داشت.

وی افزود: در ساخت وساز نیز می توان به گونه ای عمل کرد که صرفه جویی اتفاق افتد که نیازمند بررسی از سوی کارگروه های تخصصی است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین