کد خبر: ۲۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

حمایت آیت‌الله جوادی‌آملی از فتوای مرجعیت عراق برای مقابله با ˈداعشˈ

آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از فتوای مرجعیت عراق برای مقابله با گروهک تروریستی ˈداعشˈ اعلام حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرجع تقلید روز چهارشنبه در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با وی، با اشاره به خطر داعش و گروه های تکفیری برای عراق و منطقه، در باره سوء استفاده استکبار و غرب از جهل این گروه ها هشدار داد.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که نبود علم باعث ایجاد گروه هایی مانند داعش می شود، اظهار داشت: این که تکفیریها و داعشی ها برای رسیدن به بهشت! اینطور سفاکانه مردم را می کُشند و خود را مجاهد! می نامند، به خاطر جهل آنهاست.

وی افزود: اگر علم نباشد و فقط غریزه و جهل و عاطفه باشد گروه هایی مثل داعشی ها در منطقه پیدا می شوند.

این مرجع تقلید با بیان این که دین اسلام بر دانش افروزی و علم آموزی تاکید فراوان دارد، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند، در روز قیامت، مرکّب علما را با خون شهدا می سنجند پس معلوم می شود مرکّب علما سنگین تر از خون شهداست، چرا که مرکّب و آن قلم و آن اعلامیه هاست که جوانها را هدایت می کند. 

آیت الله جوادی آملی افزود: همانطور که اعلامیه های امام راحل بود که جامعه را به طرف شهادت کشاند و کشور را حفظ کرد، الآن هم فتوای مرجعیّت عراق است که جوانها را هدایت می کند.

وی با تاکید بر این که تنها مرجعی که می تواند راه را نشان بدهد، مرجع علمی است، اظهار داشت: منشأ کارهای گروه تکفیری داعش که این طور در عراق، جز مردم بیگناه، عتبات مقدسه را نیز تهدید کرده اند، نبود علم است.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: وقتی علم نباشد، معرفت نباشد، تشخیص صحیح نباشد، بیگانه از افراد جاهل سوء استفاده می کند، اینها را به بهانه شیعه و سنی، به جان یکدیگر انداخته و خونریزی راه می اندازد، و این در حالی است که شیعه و سنّی سالیان متمادی در ایران و عراق با هم زندگی می کردند بدون این که روی یکدیگر شمشیر و اسلحه بکشند.

وی با تشبیه گروه داعش به دشمنان سید الشهداء در روز عاشورا که بدون هیچ بهانه ای دست به کشتار و خونریزی زدند، بیان داشت: الآن این داعشی ها نیز واقعاً همین طورند و هیچ بهانه ای برای خونریزی سفّاکانه ندارند.

آیت الله جوادی آملی با اظهار امیدواری به تطهیر جامعه اسلامی از خطر تکفیریها بیان داشت: گروه تکفیری داعش یک خطر سنگین برای تمام کشورهای اسلامی است، امیدواریم ذات اقدس الهی آن عقل و درایت را به جامعه اسلامی عطا کند که این خطر تکفیریها و این خونریزیهای بی جا از بین برود. 

عناصر گروه تروریستی موسوم بهˈدولت اسلامی عراق و شامˈ(داعش) علاوه بر مناطقی از سوریه در هفته های اخیر با همدستی بعثی های صدامی و برخی طرف های خائن، مناطقی را در کشور عراق نیز اشغال کرده اند. 

 به گزارش مرکز خبر حوزه، در پی تجاوز این گروهک به شهرهای شمالی و غربی عراق،آیت الله سیستانی و بسیاری از علما و شخصیت های عراقی اعم از شیعه و سنی، بر لزوم دفاع از کشور و دوری از فتنه تفرقه مذهبی تاکید کردند و از مردم عراق خواستند برای مقابله با تکفیریها وارد عرصه شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین