کد خبر: ۲۴۹۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

امام جمعه موقت تهران: پيکر فضل‌الله نوری پس از مرگ قرآن تلاوت می‌کرد

امام جمعه موقت تهران افزود: آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: فردی که از شب تا صبح کنار پیکر شیخ فضل الله نوری مانده بود تا بدنش را صبح دفن کنند، صدای تلاوت قرآن را می شنود، پس از مدتی متوجه می شود که صدای تلاوت قرآن از پیکر شیخ فضل الله نوری شنیده می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خبرگزاری حوزه نوشت: حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، دیشب در اولین یادواره قاریان، حافظان و اساتید قرآنی شهید تبریز، با اشاره به جایگاه قرآن کریم اظهار داشت: قرآن حقیقتی فراتر از الفاظی است که ما می خوانیم و جایگاه قرآن را خود قرآن وصف کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از روشنفکران بدعاقبت که امروز جزو فتنه گران است و در حد کفر پیش رفته، قرآن را کلام خدا نمی داند، تصریح کرد: وی به تازگی اشتباهات قرآن را نیز درآورده است، خدا علم و نور را از او گرفته است، کسی که تا دیروز ادعای اسلام شناسی داشت امروز به جایی رسیده که می گوید قرآن، تنها کلام پیامبر است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: اسلام در زمانی که سوادی وجود نداشت برای تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زندگی دستوراتی را صادر کرده که بهترین دستورات برای معنویت و زندگی ظاهری و باطنی انسان هاست.

امام جمعه موقت تهران، همچنین با بیان اینکه قرآن در حیطه وجود پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، ابراز داشت: فهم قرآن نزد پیامبر است چرا که قرآن بر قلب پیامبر نازل می شد و حضرت علی(ع) آیات را کتابت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: همه قرآن در شب قدر بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده و خود خدا قرآن را قرائت کرده است و خداوند در شب قدر هر سال، قرآن را برای امام زمان(عج) قرائت می کند.

وی تاکید کرد: قرآن سخن روز است و کهنه نمی شود، سفره خداست و دائما از انسان ها پذیرایی می کند، درجات بهشت با آیات قرآن تنظیم می شود و در بهشت چیز تکراری وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با ریخته شدن اولین قطره خون شهید، شهید پاک و بخشیده می شود، اظهار داشت: شهدا به مقام شهود رسیدند و شهود، آیت حق شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، تاکید کرد: انسان باید از دیدن خود و اعمال خود عبور کند و شهدا اینگونه بودند، شهدا از هر چه داشتند گذشتند و هیچ حجابی بین آن ها و خدا باقی نماند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا آیات جهاد و ایثار هستند، آن ها قرآن را یافته اند و آیه شهادت و ایثار و قتل فی سبیل الله شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی عنوان کرد: شهید با خداست و خدا در همه جا هست و در نتیجه شهید در همه مکان ها و زمان ها حضور عینی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به ما سپرده است، اظهار داشت: شهدا به خاطر ریاست این و آن و جریان های وابسته به غرب شهید نشدند، بلکه برای حفظ دین و پالایش فرهنگ ما شهید شدند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مملکت و دولت ما باید مروج قرآن و فرهنگ عفاف و حجاب باشد نه اینکه خودش چراغ سبز بدهد، دست هایی در مسند حکومت، کتاب هایی را با نام آزادی چاپ می کنند و دست بهائیان و وهابیان آدم کش را برای تشکیل جلسات باز می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: ایران، امروز قدرت اول منطقه است و از نظر علمی در درجات بالا رشد کرده که همه این ها به برکت خون شهیدان است.

پیکر سالم شیخ فضل الله نوری پس از سه سال

وی با اشاره به اینکه شیخ فضل الله نوری وقتی به دار آویخته شد، جنازه اش زیر آفتاب ماند، تصریح کرد: افرادی شبانه جنازه شیخ را در داخل خانه اش دفن کردند و بعد از سه روز، شیخ فضل الله نوری به خواب کسی آمد و خواست که جنازه اش را در قم دفن کنند، وقتی قبر او را نبش کردند، کفن و پیکرش تازه مانده بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: آیت الله بهجت(ره) می فرمودند: فردی که از شب تا صبح کنار پیکر شیخ فضل الله نوری مانده بود تا بدنش را صبح دفن کنند، صدای تلاوت قرآن را می شنود، پس از مدتی متوجه می شود که صدای تلاوت قرآن از پیکر شیخ فضل الله نوری شنیده می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین