کد خبر: ۲۵۰۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
تحلیل متفاوتی درباره سفر آیت اللّه

بخاطر اسلام، به عربستان برو!

اکنون که صاحبان قدرت و کارشناسان سیاسی در سراسر جهان اسلام همه متفق القول می گویند که فقط سفر آیت الله هاشمی به عربستان می تواند زمینه تمام کردن بحران های منطقه از سوریه و لبنان تا عراق را فراهم کند، به نظر می آید بر ایشان تکلیف باشد که فرآتر از موانع سیاسی موجود در کشورش، به عنوان چهره شاخص مذهبی، بخاطر اسلام رخت سفر به عربستان را بربندد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک تحلیلگر عربی در مقاله ای از آیت الله هاشمی درخواست کرد نه بخاطر سیاستهای منطقه ای کشورش، بلکه بخاطر نجات اسلام به عربستان سعودی برود، چرا که تنها دستی که می تواند آتش ممالک اسلامی را خاموش کند دست برادری او با پادشاه عربستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، أحمد الساعدي در eremnews نوشت:

شعله های آتش کشتار مسلمانان بدست یکدیگر روز به روز بیشتر در ممالک اسلامی زبانه می کشد و امروز با ورود گروه تروریستی داعش به خاک عراق شاهد یکی از بی سابقه ترین بحران های منطقه  ای هستیم.

در میان تمامی شخصیتهای اسلامی که همه تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش این بحرانها بکاربسته اند، این فقط آیت الله هاشمی رفسنجانی است که با دیپلماسی خاص خود به دنبال ایجاد راه حلی برای بحران عراق است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین سخنان خود پیرامون این موضوع که در دیدار وزير امور خارجه زلاندنو بیان کرد، ضمن پیچیده خواندن حوادث عراق، به دو نکته بسیار مهم و اساسی در این ارتباط اشاره کرد.

اولین نکته ای مهمی که آیت الله هاشمی درباره بحران عراق گفت این بود که «نمي‌خواهيم در امور داخلي كشورها دخالت كنيم» و نکته دومی که نشانه ای تمام عیار از دیپلماسی وی در همین ارتباط بود ، تاکید کرد که : اميدواريم ميانجي خوبي براي خاموش كردن اين آتش باشيم.
آیت الله هاشمی  اکنون در جایگاهی بی بدیل برای خاموش کردن بحرانهای ممالک اسلامی قرار دارد، بحرانهایی که بوضوح به شکل جنگهای نیابتی ایران و عربستان درآمده است، جنگهایی نیابتی که آیت الله هاشمی همواره آن را نکوهش کرده و تندروی های هر دو طرف را باعث آن دانسته است، ولیکن گویی با وجود دعوتهای مکرر عربستان سعودی از ایشان، موانعی در جمهوری اسلامی برای سفر وی و خاموشی آتش جنگ سرد کشور وجود دارد، موانعی که گویی حاضر است شاهد خونریزی ها باشد ولی گره این کار بدست آقای هاشمی باز نشود.

اکنون که صاحبان قدرت و کارشناسان سیاسی در سراسر جهان اسلام همه متفق القول می
گویند که باید  سفر آیت الله هاشمی به عربستان انجام شده و زمینه تمام کردن بحران منطقه از سوریه و لبنان تا عراق را فراهم کند، به نظر می آید بر آیت الله هاشمی تکلیف باشد که فرآتر از موانع سیاسی موجود در کشورش، به عنوان چهره شاخص مذهبی بخاطر اسلام رخت سفر به عربستان را بربندد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین