کد خبر: ۲۵۰۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

پایان نشست سه‌جانبه ظریف، اشتون و برنز در وین

نشست سه جانبه وزیر امور خارجه ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و قائم مقام وزیر خارجه آمریکا در وین پایان یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نشست سه جانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا پایان یافت.

قرار است نشست آغازین ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای فردا صبح در مقر سازمان ملل در شهر وین آغاز شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در رأس تیم مذاکره کننده ایرانی به منظور شرکت در این دور از مذاکرات صبح امروز وارد شهر وین شد و ساعت 14:30 به وقت وین با نمایندگان روسیه و چین در گروه 1+5 در محل اقامتش دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از آن ظریف و اشتون در محل هتل پله کوبورگ شهر وین به رایزنی پرداختند که حدود یک ساعت به طول انجامید و پس از آن نشست سه جانبه ایران، آمریکا و اشتون برگزار شد.

در ششمین دور از مذاکرات ایران و 1+5 قرار است متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای تدوین شود.

در پنجمین دور مذاکرات که 27 تا 30 خرداد ماه در شهر وین برگزار شد نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) آغاز شد.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آلمان، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آمریکا) به همراه کاترین اشتون سوم آذرماه سال گذشته (1392) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که از 30 دی ماه وارد مرحله اجرا شد و 29 تیرماه زمان پایان شش ماهه گام اول توافقنامه ژنو است. طرفین پس از آن برای دستیابی به توافقنامه جامع هسته‌ای پنج دور در وین به گفت‌وگو نشستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین