کد خبر: ۲۵۱۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

عراقچی: پذیرش محدودیت درمورد تعداد سانتریفیوژها، گمانه‌زنی رسانه‌ای است

سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران، بحث های مطرح شده مبنی بر پذیرش محدودیت های جدید از سوی هیات ایرانی در مذاکرات وین 6، از جمله بحث کاهش تعداد سانتریفیوژهای فعال را گمانه زنی برخی رسانه های معلوم الحال خواند که کاری جز برهم زدن فضای مثبت مذاکرات ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید عباس عراقچی پنج شنبه شب درنشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر پذیرش کاهش تعداد سانتریفیوژها از سوی هیات مذاکره کننده هسته ای ایران تاکید کرد: در رابطه با تعداد سانتریفیوژها نباید به گمانه زنی های رسانه ای توجه کرد.

عراقچی با تاکید بر اینکه محتوای مذاکرات فقط پشت میز مذاکرات مطرح می شود، افزود: تمام اعداد و ارقامی که در رابطه با سانتریفیوژها اعلام می شود ساخته و پرداخته ذهن برخی از رسانه های خارجی و افرادی است که با نیات خاص این کار را انجام می دهند و هدف آنها آلوده کردن فضای مذاکرات هسته ای و ایجاد اضطراب و تنش است که نباید به آن توجه شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران درخصوص مذاکرات وین 6 تاکید کرد: این مرحله از مذاکرات از روز گذشته ( چهارشنبه) با برگزاری جلسات متعدد دوجانبه، چندجانبه و جمعی در سطوح مختلف آغاز شده است و می توان گفت با گذشت دو روز ، مذاکرات در حد ارزیابی از مواضع طرفین بوده و مروری بر آنچه تا امروز داشته ایم و در جریان آن، دو طرف برای درک دقیق تر مفاهیم و مواضع یکدیگر تلاش کرده اند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: فکر می کنم از فردا صبح دوباره روند نگارش متن در سطح معاونان وزیر امور خارجه ایران و خانم اشتون آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین