کد خبر: ۲۵۱۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
رویدادی بی سابقه در خاورمیانه:

توافق ایران، آمریکا و روسیه بر سر یک موضوع!

وبسایت رادیو «ان.پی.آر» آمریکا در گزارشی تحت عنوان «برای نخستین بار، آمریکا، روسیه و ایران بر روی یک موضوع توافق کردند» نوشت: حملات وحشیانه گروه تروریستی ˈداعشˈ در عراق موجب اتفاقی بی سابقه در خاورمیانه مملو از تفرقه شده است: اجماع بین الملل
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  آمریکا و متحدانش و همچنین رقبای آن از جمله روسیه و ایران همگی مخالف گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش انتخاب، ˈراشل برانسونˈ کارشناس مسائل خارومیانه در شورای شیکاگو، گفت: اکنون با موردی مواجه هستیم به نام ˈداعشˈ که بسیار خشن است و در دو کشور حضور پیدا کرده است، بنابراین مشکل ما به مانند مشکل سوریه یا جنگ عراق نیست، بلکه مشکلی منطقه ای است که همه را درگیر خود کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: پیچیدگی این مسئله را ملاحظه کنید: این شبه نظامیان دشمن مشترک واشنگتن، دولت سوریه و ایران هستند. 

برانسون افزود: این بحران خلائی در منطقه ایجاد کرده که همه سعی در پر کردن آن دارند.

وی اضافه کرد: فکر می کنم می توانیم انتظار داشته باشیم که هر کسی در این ماجرا مداخله کند چرا که در خدمت منافع هر کسی است که اطمینان حاصل کند که انها در بازی هستند تا بتوانند نتیجه را به نفع خود شکل دهند.

وی افزود: به جای تشکیل جبهه ای واحد علیه داعش، کشورها به صورت یکجانبه اقدام کرده اند. امریکا صدها مستشار نظامی و هواپیمای بدون سرنشین اعزام کرد و گزینه ی حمله هوایی را روی میز خود گذاشته است.

سوریه نیز حمله هوایی علیه مواضع داعش کرده است. ایران نیز ادعا شده است که مشاور نظامی و هواپیمای بدون سرنشین به عراق اعزام کرده است.

ˈلقمان فیلیˈ سفیر عراق در امریکا اخیرا گفت که ایران به بغداد پیشنهاد کمک نظامی کرده است.

وی افزود: ما در وضعیتی قرار داریم که ما را مجبور به قبول کمک های بیشتر از همسایه مان می کند.

سفیر عراق اضافه کرد: اگر امریکا خلا پیش آمده را پر نکند هرکسی که بخواهد کمک کند از جمله روسیه آن را پر می کند.

ˈپائول سالمˈ در موسسه خاورمیانه در واشنگتن گفت که این شرایط فرصتی برای افزایش حضور روسیه در عراق در اختیار ˈولادیمیر پوتینˈ قرار می دهد. پوتین هرجا که تهدید رادیکال های وهابی وجود دارد سریعا موضع می گیرد. او وارد بحث سوریه و اکنون وارد بحران عراق شده و به واقع در حال بسط نفوذ خود در خاورمیانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین