کد خبر: ۲۵۱۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

متهمی از جنس سیدمحمد خاتمی

به درستی گفته اند که نگاه نکنید چه کسی سخن می گوید، بلکه گوش فرا دهید که چه می گوید؟
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - شهروز ابراهیمی*- سیدمحمد خاتمی در مقام یک سیاستمدار، صرف نظر از اظهار نظرهای مختلف پیرامون تفکرات و حوزه شخصیتی وی، انصافا همواره دغدغه قانون گرایی، آزادی های قانونی، اخلاق مداری در عرصه سیاست، تحمل مخالف، تبدیل دشمن به مخالف و مخالف به دوست... را داشته است. باید پذیرفت که خاتمی در عرصه حفظ منافع ملی، همیشه سعی کرده تا جامعه دوقطبی نگردد. در انتخابات، به دنبال این بوده که با سازو کارهای مختلف، اقشار رنجیده و غیرفعال را به صحنه آورد و وفاق ملی را تا آن جا که ممکن است، در جامعه بگستراند.

هنوز هم بسیاری معتقدند که 8 سال دوره ریاست جمهوری خاتمی با قانون گرایی، مدارا و تساهل، آزادی بیان، رشد علمی کشور، اداره کشور باکمترین درآمدهای نفتی و توسعه اقصادی و قانون گرایی همراه بوده است. همچنین مشارکت های سیاسی در دوره مسوولیت وی قابل تحسین بوده است.

مدت هاست که اتهام های مختلفی را علیه وی شاهد هستیم و اخیرا نیز برخی، خواستار ممنوع التصویری، ممنوع البیانی و ممنوع الخروجی اش شده اند. این در حالی است که رییس جمهور سابق کشور در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و هیچ موردی از فساد اقتصادی، سیاسی... در پرونده اش ثبت نشده است!

 به نظر می رسد آنهایی که تاب شنیدن سخنان خلاف میل خود را ندارند می بایست دیر یا زود بپذیرند که به صرف وارد کردن اتهامات بدون مدرک و سند، نمی توان سره را از ناسره شناخت.
در اظهار نظرها و بیان هاست که سخن حق و واقعیات جامعه کشف می گردد و در فضای غیر شفاف، بیشترین صدمات به جامعه وارد می شود. در یک فضای بی مخاطب و فاقد پاسخگو، نمی توان به رشد مطلوب جامعه دست یافت.

•    استادیار روابط بین الملل دانشگاه اصفهان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین