کد خبر: ۲۵۱۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
وعده گزارش تخلفات

صندوق دولتی به دولت بازگشت

صندوق قرض الحسنه دولتی شهیدان رجایی و باهنر با سابقه 28 سال فعالیت که در دولت قبل آن را پس از تغییر اساسنامه به یک موسسه خصوصی تبدیل کرده بود، با تشکیل هیات امنای جدید از سوی نهاد ریاست جمهوری، مجددا به دولت بازگردانده شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این صندوق سال 1365 در دولت وقت تاسیس و ثبت شده بود و اعضای هیات امنا و هیات مدیره آن با انتصاب دولت های وقت تغییر می کرد.

با گذشت حدود 23 سال از فعالیت معمول این صندوق و حفظ آن به روال اساسنامه ای، ناگهان در دولت دهم برای گسترش سلطه شخصی بر دوایر مالی و اقتصادی، صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر بدون انطباق قانونی به یک موسسه خصوصی تبدیل شد و حمید بقایی و چند مقام وقت با عضویت در هیات امنا و انتخاب مدیرعامل، این موسسه عمومی را به عنوان به صورت خصوصی در اختیار گرفتند.

یک منبع مطلع در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: به تازگی آقای بقایی در نامه ای به رییس دفتر رییس جمهوری به بازگردانده شدن صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر به بیت المال اعتراض کرده و مدعی شده این صندوق ماهیت مستقل دارد.

وی گفت: اما آقای بقایی در این نامه نگفته که چگونه در دولت دهم به عضویت هیات امنای صندوق دست یافته و چرا فراموش کرده که براساس نتیجه انتخابات 24 خرداد 92، دولت عوض شده است و این صندوق هم مطابق روال 23 ساله تغییر دولت ها باید اداره شود، نه اینکه وابستگان به دولت سابق، این نهاد مالی دولتی را به صورت خصوصی در اختیار داشته باشند.

وی گفت: در اختیار گرفتن صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر، استحاله آن از دولتی به خصوصی، اصرار بر ادامه این روند و مخالفت با بازگشت اموال بیت المال به بیت المال، می تواند بیانگر دامنه گستردگی این اقدامات باشد.

از سوی دیگر، شنیده های خبرنگار ایرنا حاکی از بروز تخلفات گسترده در این صندوق در این دوران می باشد که بر اساس این گزارش قرار است جزییات آن به زودی منتشر شود.

صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر سال 1365 به ثبت رسید و اعضا هیات امنا و هیات مدیره آن با انتصاب دولت های جدید تغییر می کرده است.

این روال از بدو شکل گیری تاکنون ادامه داشته است و تاکنون نیز موانعی در سر راه این مشاهده نشده است.

با پایان دولت دهم و شروع کار دولت یازدهم این موضوع با وجود بعضی از افراد خاص در هیات امنا دچار چالش گردیده و بنا به دلایلی واهی از همکاری برای انجام تغییرات لازم خودداری شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین