کد خبر: ۲۵۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
درایتی:

افراطیون خاتمی را نوعی خطر برای خود می‌دانند

خاتمی از معدود شخصیت‌هایی است که هیچ‌گاه با اختیار خود در مسیر قدرت قرار نگرفته است/ خاتمی حتی با سكوتش هم با مردم حرف میزد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور رئیس دولت اصلاحات گفت: مسائلی که سیدمحمد خاتمی در اظهارات خود مطرح می‌کند، ظاهرا در قاموس افراطیون وجود ندارد. این مسائل که در آزادی،راستی و پاکی خلاصه می‌شود با روح مردم هم‌آوازی دارد اما با ذائقه افراطیون در تضاد است.

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی در  گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تذکرات اخیر برخی از نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری پیرامون اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مبنی بر ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان شدن خاتمی بیان کرد: وقتی ما برخی از نمایندگان مجلس که باید مدافع حقوق شهروندان باشند اما درست عملی عکس وظیفه نمایندگی‌شان را انجام می‌دهند، می‌بینیم تعجب می‌کنیم. اینکه مجلس به دنبال محدود کردن حقوق مردم و ممنوعیت یک شخصیت مورد احترام مردم باشد، جای علامت سوال بزرگی است.

وی افزود: افراطیون اگر اصولا به دنبال دیده نشدن و شنیده نشدن حرف‌های هاشمی و خاتمی هستند، باید بدانند که دیگر این روش‌ها جوابگو نیست. چرا که این افراد جزو شخصیت‌هایی هستند که حتی با سکوت‌شان نیز با مردم حرف می‌زنند. شخصیت برخی افراد با ارزش‌ها گره خورده بنابراین طبیعی است که مردم با دیدن چنین ارزش‌هایی ناخودآگاه به یاد این شخصیت‌ها می‌افتند.

درایتی با بیان اینکه ادعا، ظاهرسازی و دروغ چگونه می‌تواند کار یک نماینده را توجیه کند، گفت: جای تاسف دارد که گاهی دنبال‌کنندگان این مسائل در مجلس در لباس روحانیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه اظهارات خاتمی سخن از راستی و همراهی با مردم است، گفت: خاتمی از معدود شخصیت‌هایی است که هیچ‌گاه با اختیار خود در مسیر قدرت قرار نگرفته است. بنابراین من تردیدی ندارم که مطرح کردن چنین مسائلی به افزایش محبوبیت وی در جامعه دامن می‌زند.

درایتی با اشاره به اینکه عده‌ای در کشور تنها به دنبال ایجاد التهاب در جامعه هستند، گفت: این افراد وقتی مسائلی را که مطرح کرده‌اند، رنگ خود را از دست می‌دهد، مساله دیگری را علم می‌کنند و تنها تلاش می‌کنند به هر صورت که شده به یک حرف و حدیث جدید در جامعه دامن بزنند. این گروه عادت کرده‌اند که در ظاهر خود را دل نگران مردم نشان دهند. اما در اصل به قضاوت مردم بی‌توجه باشند.

مشاور رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه این افراد طی این چند سال فضای سیاسی کشور را چنان دچار بی‌اخلاقی کرده‌‌اند که بازگشت آن به یک فضای اخلاق‌مدار بسیار پرهزینه و طولانی‌مدت است، گفت: افرادی مسبب این مسائل بودند که در ظاهر چهره دفاع از رهبری و نظام را داشتند، اما در عمل همه این موارد را زیر سوال بردند. می‌توانیم در این ماه دعا کنیم که خداوند آنها را اصلاح کند.

وی افزود: بر این مردم روا نیست وقتی اینقدر برای رواج پاکی در جامعه هزینه داده‌اند، قدرت و فرهنگ‌شان مورد هجمه قرار گیرد.

درایتی با اشاره به اینکه افراطیون به هر صورت خاتمی را نوعی خطر برای خود می‌دانند، گفت: مسائلی که سیدمحمد خاتمی در اظهارات خود مطرح می‌کند، ظاهرا در قاموس افراطیون وجود ندارد. این مسائل که در آزادی،راستی و پاکی خلاصه می‌شود با روح مردم هم‌آوازی دارد اما با ذائقه افراطیون در تضاد است. در حقیقت مخالفت آنها با خاتمی نوعی مخالفت با صداقت و آزادی است.

وی با بیان اینکه حرف پاک در دل مردم می‌نشیند، گفت: در مقابل، این اظهارات راه را برای کسانی که روش آلوده را می‌پسندند، تنگ می‌کند. برای همین است که خاتمی به نوعی برای آنها خطر محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین