کد خبر: ۲۵۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

چاقی مفرط، 14 سال از عمرتان را می‌دزدد

پزشکان هشدار دادند اضافه وزن و چاقی در افراد بزرگسال می‌تواند 14 سال از عمر آنان بکاهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نتایج این مطالعه که از بازبینی اطلاعات جمع‌آوری شده از 20 مطالعه در آمریکا، سوئد و استرالیا به دست آمده حاکی از آن است که اضافه وزن و چاقی احتمال ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و بیماری‌های کبدی و کلیوی را افزایش داده و موجب می‌شود طول عمر فرد کاهش یابد.

«کاری کیتاهارا»، متخصص ارشد این مطالعه از موسسه ملی سرطان آمریکا گفت: در حالی که در گذشته نه چندان دور چاقی مفرط امری نسبتا غیرمعمول اما اکنون آمار مبتلایان به این نوع از چاقی که به شدت نیز بیماری‌زا است هر روز بیش از قبل رو به افزایش است. به طور مثال در آمریکا شش درصد افراد بزرگسال در گروه مبتلایان به چاقی مفرط قرار می‌گیرند.

پزشکان دریافتند به طور کلی خطر مرگ زودرس ناشی از فاکتورهای خطرزا برای سلامتی با افزایش شاخص توده بدنی رو به افزایش است. همچنین به طور متوسط طول عمر شرکت‌کنندگان در این مطالعات با شاخص توده بدنی 40 تا 44 حدود 6.5 سال و افرادی با شاخص توده بدنی 55 تا 59 حدود 13.7 سال کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، پزشکان تاکید کردند نتایج این مطالعه نشان‌دهنده ضرورت ارائه و بکارگیری شیوه‌های موثرتر برای مقابله با رشد فزاینده چاقی مفرط در بین مردم و جوامع مختلف است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین