کد خبر: ۲۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

وین 6؛ پایان رایزنی‌های نگارش متن در روز هشتم

رایزنی های معاونان ظریف و اشتون در مسیر نگارش پیش نویس متن توافق جامع در هشتمین روز از ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 بعد از 6 ساعت مذاکره سخت و فشرده در دو نوبت صبح و عصر به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، نشست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساعت 11 امروز (چهارشنبه) با دستور کار ادامه مذاکرات و رایزنی ها در مسیر نگارش متن توافق جامع هسته ای در هتل کوبورگ آغاز شد.

رایزنی ها و مذاکرات سخت، فشرده و جدی از سوی نمایندگان ایران و 1+5 درحالی در هشتمین روز از ششمین مرحله مذاکرات هسته ای در هتل کوبورگ وین در مسیر نگار متن توافق جامع هسته ای ادامه دارد که وزیر امور خارجه فرانسه امروز در اظهاراتی مدعی وجود اختلاف در بین اعضای مذاکره کننده 1+5 شد.

لوران فابیوس طی سخنانی در کمیسیون روابط خارجی پارلمان این کشور از ˈاختلاف رویکردˈ میان روسیه و دیگر اعضای گروه 1+5 در روزهای اخیر و در جریان ششمین دور مذاکرات هسته ای ایران در وین خبر داد و مدعی شد که هیچ یک از موارد اصلی اختلاف در این مذاکرات حل نشده و آمریکا از وزرای امور خارجه کشورهای حاضر در گفت وگوها خواسته که به وین بروند. 

وزیرخارجه فرانسه همچنین مدعی شد: ˈتا الان گروه 1+5 هماهنگ عمل می کرد، اما در چند روز گذشته نمایندگان من در این مذاکرات شاهد مواردی از رویکردهای متفاوت بین بعضی از کشورهای حاضر و روسیه بوده اند.ˈ

ادعای وجود اختلاف در بین کشورهای طرف مذاکره با ایران درحالی از سوی فابیوس مطرح شده است که سخنگوی وزارت خارجه آلمان ظهر روز چهارشنبه در پاسخ به سوال ایرنا اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر وجود ˈاختلاف رویکردˈ در بین اعضای گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران را رد کرد.

مارتین شفر،گفت: از نظر برلین تفاهم خوبی در میان اعضای گروه مذاکره کننده هسته ای وجود دارد. 

در همین رابطه، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون نیز بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در وین با رد وجود هرگونه اختلاف در بین اعضای 1+5،تاکید کرد که شش قدرت جهانی مذاکره کننده با ایران در مورد برنامه هسته ای، ˈکاملا متحدˈ هستند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین