کد خبر: ۲۵۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

دستور سیسی برای بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان فلسطینی

دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی خود با عبدالفتاح سیسی آخرین تحولات مربوط به فلسطین و روند صلح با رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در این تماس گفته که تلاش می‌کند تا اسرائیل و فلسطین را به خویشتنداری فراخواند.

از سوی دیگر سیسی در این تماس بر خطر تداوم اوضاع کنونی و لزوم متوقف کردن تمامی اقدامات نظامی تاکید کرد.

دو طرف در این گفت‌وگو درخصوص گسترش تلاش‌ها میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی،برقراری امنیت و همچنین انجام اقدامات لازم برای حمایت از غیرنظامیان ساکن در نوار غزه به توافق رسیدند.

در این تماس تلفنی بان کی مون از سیسی خواست تا فورا گذرگاه رفح را باز کند رئیس جمهوری مصر نیز با این درخواست موافقت کرده و دستور داد تا استثنائا این گذرگاه را برای انتقال مجروحان و کمک‌های بشر دوستانه امروز(پنجشنبه) باز شود.

به گزارش ایسنا نقل از پایگاه اینترنتی النشره، نهادهای رسمی مصر از جمله ریاست جمهوری و وزارت خارجه این کشور تماس‌های بسیاری را با مقامات ذی‌ربط برقرار کرده و ضمن تاکید بر لزوم دور نگه داشتن ملت فلسطین از خطرات عملیات نظامی اسرائیل رژیم صهیونیستی خواستار حفظ جان آنها شدند.

در همین راستا بان کی مون، درتماسی تلفنی با عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان آخرین رویدادهای منطقه‌ای و جهانی را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین