کد خبر: ۲۵۲۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳

ایتارتاس: روسیه مخالف درخواستهای غیرمعقول در مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری دولتی ایتارتاس روسیه روز پنجشنبه به نقل از مقام آگاه در هیات نمایندگی روس در گروه 1+5 اعلام کرد: روسیه اصرار دارد که در مذاکرات هسته ای نباید از ایران درخواستهای غیرمعقول مطرح شود و سند نهایی به سابقه ای برای تشدید کنترل بر فعالیت دیگر کشورها تبدیل نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایتارتاس وی این اظهارات را در واکنش به سخنان اخیر ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر وجود اختلاف رویکرد بین روسیه و دیگر اعضای گروه 1+5 بر زبان راند. 

مقام روس که ایتارتاس نام او را ذکر نکرد، گفت: هیات روس نمی خواهد در موافقتنامه نهایی ایران و گروه 1+5 درخواستهایی مطرح شود که از محدوده مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد کنترل فعالیت اتمی فراتر رود. 

مقام دیپلمات تأکید کرد: روسیه اصرار دارد که اگر ایران درخواستهای پروتکل الحاقی قرارداد منع گسترش سلاح اتمی و به اصطلاح ˈکد 3.1ˈ ضمانتهای آژانس بین المللی انرژی اتمی را اجرا کند پس تعهد مضاعفی ضروری نیست.

وی افزود: غرب رویکرد سختگیرانه تری ( در مذاکرات هسته ای ) دارد.

به گزارش ایرنا، مقام آگاه اضافه کرد: مسکو بر این باور است که تصمیم های اتخاذ شده در باره تمام امور بحث انگیز ایران نباید به سابقه ای در سیستم ضمانتها تبدیل شود که اجازه دهد درخواست از دیگر کشورها شدت یافته و همچون ابزاری برای اعمال فشار باشد.

ششمین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 برای تنظیم سند نهایی موافقتنامه از هفته پیش میان طرفین در وین جریان دارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین