کد خبر: ۲۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

ایران پنجمین تولیدکننده نفت در اوپک شد

این آمار نشان میدهد ایران در ماه ژوئن 2014 پنجمین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تازه‌ترین گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) حاکی از اینست که تولید نفت خام ایران در ماه ژوئن روزانه دو میلیون و 731 هزار بشکه نفت تولید کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دبیرخانه اوپک، بر اساس گزارش اوپک در ماه ژوئیه و به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام ایران در ماه ژوئن روزانه با 27 هزار بشکه کاهش نسبت به می به روزانه دو میلیون و 731 هزار بشکه در روز رسیده است.

این آمار نشان میدهد ایران در ماه ژوئن 2014 پنجمین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت بوده است.

همچنین تولید نفت عربستان در ماه ژوئن روزانه با 48 هزار بشکه افزایش نسبت به می به 9 میلیون و 729 هزار بشکه در روز رسید. عربستان در ماه می روزانه 9 میلیون و 681 هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

تولید نفت عراق در ماه ژوئن نسبت به ماه قبل کاهش قابل توجهی داشت و از روزانه سه میلیون و 330 هزار بشکه در ماه می به روزانه سه میلیون و 161 هزار بشکه رسید.

امارات در ماه ژوئن روزانه 31 هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش داد و از دو میلیون و 749 هزار بشکه در روز به روزانه دو میلیون و 780 هزار بشکه رساند.

تولید نفت کویت نیز در این ماه روزانه با 22 هزار بشکه کاهش از روزانه دو میلیون و 780 هزار بشکه به دو میلیون و 758 هزار بشکه در روز رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین