کد خبر: ۲۵۲۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

وقوع فاجعه هولناک در غزه/163 شهید و 1085 زخمی تا امروز

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که در جریان تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر دوشنبه گذشته تا ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) 163 تن به شهادت رسیده و 1085 تن دیگر زخمی شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه در صفحه خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس‌بوک نوشت که آمار تجاوزهای پی در پی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا به امروز به 163 شهید و 1085 زخمی رسیده است.

این آمار بعد از آن اعلام شد که در حملات جدید اسرائیل به شمال و جنوب غزه که در ساعات اولیه صبح امروز رخ داد سه فلسطینی شهید و پنج تن دیگر زخمی شدند.

همچنین یک زن فلسطینی نیز که روز گذشته زخمی شده بود بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.

خبرنگار النشره نیز از فاجعه‌ای هولناک خبر داده و افزود که نیروهای رژیم صهیونیستی دست به کشتار وحشیانه‌ای علیه خانواده بطش زده و خانه آن‌ها را در منطقه شعف در شرق شهر غزه هدف قرار داده که بر اثر آن 18 فلسطینی از این خانواده به شهادت رسیده و حدود 50 تن دیگر زخمی شده‌اند.

آمبولانس‌ها جسد شهدای فلسطینی را از زیر آوارها بیرون کشیدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند.

بر اثر این حمله خانه خانواده بطش کاملا منهدم شد و این حمله بدون هیچ گونه هشدار قبلی صورت گرفت.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش داد که وقتی مردم برای اقامه نماز از خانه‌هایشان بیرون می‌آمدند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه تیسیر بطش، رئیس پلیس غزه را در نزدیکی مسجدی در منطقه التفاح هدف قرار دادند که بر اثر این حملات رئیس پلیس غزه به شدت زخمی شد که بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.

الجزیره با اعلام اینکه تعدادی از مجروحان اوضاع جسمانی‌شان وخیم گزارش شده است، تاکید کرد که بعضی از اجساد تکه تکه شده‌اند.

پس از کشتار منطقه التفاح در حمله جدید رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه یک فلسطینی به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیشتر مناطق مختلفی از نوار غزه را هدف قرار دادند. در مقابل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز به سمت تل‌آویو و دیگر شهرهای اشغالی راکت شلیک کرد.

در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی که روز شنبه رخ داد 46 تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرده است که پنج تن از این شهدا در مرکز غزه، سه تن در جبالیا و خان یونس و البریج بوده‌اند.

همچنین دو حمله هوایی نوار غزه را هدف قرار داد که یکی از این حملات عجلین را هدف قرار داده و دو زخمی بر جای گذاشت و حمله‌ای دیگر منطقه الزیتون را در آماج حملات خود قرار داد و به شهادت یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر انجامید.

در روز شنبه همچنین شش تن در حمله به منطقه شیخ رضوان در شمال غزه به شهادت رسیدند که یکی از آن‌ها نضال الملش پسر خواهر اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است.

همچنین در حمله‌ای که انجمن معلولان در بیت لاهیا را در شمال غزه هدف قرار داد دو دختر به شهادت رسیده و سه فلسطینی دیگر نیز در گردشگاهی در منطقه التفاح در نوار غزه به شهادت رسیدند.

پایگاه‌های ارتباط اجتماعی در فضای مجازی فیلم ویدیویی را پخش کردند که در آن جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 56 ثانیه بعد از اینکه یک خمپاره هشداردهنده به خانه‌ای در نوار غزه شلیک کردند آن خانه را هدف قرار دادند.

الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ظرف ساعات گذشته حملات خود به نوار غزه را متوقف نکرده بلکه حملات به خانه‌های غیرنظامیان را تشدید کرده‌اند که برخی از این حملات حتی بدون دادن هشدار صورت گرفته است.

به گزارش الجزیره، بیش از نیمی از شهدا، زن و کودک هستند و تعداد افراد مجروح به بیش از 1000 تن می‌رسد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌های اعضای گردان‌های عزالدین قسام و گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین به ساکنان شمال نوار غزه هشدار داده است که خانه‌هایشان را ترک کنند.

در همین حال آمادگی‌های رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به نوار غزه ادامه دارد و حدود 30 هزار تن از سربازان ذخیره به این منظور فراخوانده شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو نظامی این رژیم در روز شنبه گفت: نیروهای اسرائیلی خود را برای مرحله آتی عملیات آماده می‌کنند تا نیروها برای وارد شدن به عرصه میدانی آماده باشند.

الجزیره گزارش داد که اطلاعات حاکی از این است که ارتش رژیم صهیونیستی غزه را براساس "نقشه درد" به مربع‌هایی تقسیم کرده است که هدف از آن هدف قرار دادن گردان‌های مقاومت جهت تضعیف آن‌ها است.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ظرف ساعت‌های نیمه شب نیروهای ویژه اسرائیلی به تاسیساتی حمله کردند که از آنجا موشک‌های دوربرد به سمت تل‌آویو شلیک می‌شد و بر اثر آن نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که بر اثر آن چهار تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، این مقام رژیم صهیونیستی در صفحه خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس‌بوک تهدید کرد: ما به شدت به حملات خود ادامه خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین