کد خبر: ۲۵۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

زیباکلام: پایداری‌ها به دنبال روی کار آمدن دوباره احمدی‌نژاد هستند

احمدی‌نژاد گمشده و قهرمان طیف پایداری است/ از جهت واقع‌بینی اگر امروز انتخابات برگزار شود، احمدی‌نژاد بالقوه 10 میلیون رای خواهد داشت و اگر ماشین قدرت اصولگرایان نیز پشت وی باشد، شاید داستان سال 84 بار دیگر تکرار شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: افراد جبهه پایداری به شکل جدی به دنبال انتخابات سال 96 و مطرح کردن و روی کار آوردن دوباره احمدی‌نژاد هستند. این عده تشخیص داده‌اند که فردی مثل سعید جلیلی نمی‌تواند جای احمدی‌نژاد را بگیرد.

صادق زیبا کلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با مسئولان عالی کشور گفت: من مطمئن بودم که بیانات رهبری با همه تاکیداتشان به هیچ وجه موجب منفعل شدن افراطیون در حمله به دولت روحانی نخواهد شد. بنابراین من یقین داشتم که طولی نمی‌کشد که طرفداران طیف تندرو مجددا حمله به دولت را از سر خواهند گرفت.

وی بااشاره به اظهارات روز چهارشنبه یکی از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری در خصوص دولت کریمه در مجلس شورای اسلامی گفت: من هیچگاه از طرح چنین مباحثی شگفت زده نخواهم شد. قطعا باید جنس حمایت رهبری از دولت روحانی را با جنس حمایت ایشان از دولت احمدی نژاد متمایز کرد.

زیباکلام خاطرنشان کرد: به نظر من اتفاقا اگر این نماینده مجلس و دیگران علیرغم سخنان رهبری همچنان به دولت حمله می‌کنند، به این دلیل است که این تفاوت در نوع حمایت رهبری را به خوبی متوجه شده‌اند.

وی افزود: شخصیت محبوب و ایده‌آل افرادی همچون روح‌الله حسینیان،‌حمید رسائی،‌زاکانی، کریمی قدوسی و افرادی از این طیف همان احمدی‌نژاد است و هیچ چیزی جای هشت سال گذشته را برای آنها نخواهد گرفت.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه یادآور شد: اگر چه طی این 8 ساله این گروه با احمدی‌نژاد کدورت‌هایی نیز به جهت رابطه پیچیده او با مشایی پیدا کردند، اما هیچ رئیس جمهوری جای احمدی‌نژاد را برای امثال حسینیان نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه افراطیون هیچ تعارفی با کسی ندارند، گفت: افراد جبهه پایداری به شکل جدی به دنبال انتخابات سال 96 و مطرح کردن و روی کار آوردن دوباره احمدی‌نژاد هستند این عده تشخیص داده‌اند که فردی مثل سعید جلیلی نمی‌تواند از آن است که بتواند جای احمدی‌نژاد را بگیرد.

زیباکلام ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از سیاست‌های احمدی‌نژاد برای کشور فاجعه‌آمیز بود، اما همین آقایان هیچ‌گاه حتی کوچکترین نقد و اعتراضی به سیاست‌های وی نداشتند. با همه این مسائل احمدی‌نژاد گمشده و قهرمان طیف پایداری است.

وی با اشاره به اینکه اطرافیان احمدی‌نژاد متوجه شخصیت کاریزماتیک وی شده‌اند، گفت: از جهت واقع‌بینی اگر امروز انتخابات برگزار شود، احمدی‌نژاد بالقوه 10 میلیون رای خواهد داشت و اگر ماشین قدرت اصولگرایان نیز پشت وی باشد، شاید داستان سال 84 بار دیگر تکرار شود. البته من معتقد به این مسئله نیستم ولی با این وجود چنین چیزی در ذهن اطرافیان وی وجود دارد و در روستاها و شهرهای کوچک نیز بسیاری از مردم احمدی‌نژاد را فردی از جنس خود می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین