کد خبر: ۲۵۲۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

ترس عجیب دزد نقابدار از همسرش

دزد نقابدار از ترس همسرش پول‌های دزدی را در قاب‌های موتورش پنهان می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایران، با اعلام گزارش چندین کیف‌قاپی در سطح شهر قم و بویژه سرقت از زنان، چندین تیم از پلیس آگاهی مأموریت یافتند تا دزد تک‌رو را به دام اندازند.

بررسی‌ها نشان می‌داد موتور این دزد نه تنها خیلی نو بوده بلکه بدون پلاک است و وی با پوشاندن صورت خود از طعمه‌هایش سرقت می‌کند.

یکی از زنان به افسر بازجو گفت: چند روز پیش برای خرید رفته بودم و پول زیادی در کیفم داشتم، وقتی در حال عبور از عرض خیابان بودم، موتورسواری را دیدم که با سرعت بسیار زیادی به سوی من می‌آید، از ترس نمی‌دانستم چه کاری انجام بدهم تا به خود بیایم، وی کیفم را قاپید و من نتوانستم هیچ مقاومتی انجام دهم.

با توجه به این‌‌که مرد تبهکار صورت خود را با پارچه می‌پوشاند یا کلاه موتورسواری روی سرش می‌گذاشت طعمه‌های وی قادر به شناسایی وی نمی‌شدند و پلیس نیز نمی‌توانست با چهره‌نگاری ردی از وی به دست آورد.

بنابراین تیم‌های پلیسی لباس شخصی با گشتزنی در مناطقی که بیشترین کیف‌قاپی صورت گرفته بود سعی داشتند تا در صورت بازگشت کیف‌قاپ وی را دستگیر کنند. چند روزی از این ماجرا نگذشته بود که یکی از تیم‌های پلیسی موفق به شناسایی دزد موتورسوار شد و با هماهنگی واحدهای دیگر، وی را در یکی از خیابان‌های قم دستگیر کرد.

دزد حرفه‌ای که «اکبر» 30 ساله است در بازجویی‌ها ادعا کرد دست به دزدی و کیف‌قاپی نزده است و حتی پس از روبه‌رو شدن با چند تن از طعمه‌هایش همچنان بر بی‌گناهی‌اش اصرار داشت. مأموران در ادامه تجسس‌های خود و در بازرسی از موتور اکبر موفق به کشف 9 میلیون تومان پول از داخل قاب‌های موتورسیکلت که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، شدند.

اکبر هنگامی که متوجه شد کارآگاهان پول‌های دزدی را از داخل قاب‌های کناری موتورش پیدا کرده‌اند لب به اعتراف گشود و گفت: از چند ماه پیش به خاطر بیکاری و بدهکاری تصمیم به سرقت گرفتم و با تهیه یک موتورسیکلت صفر کیلومتر، ابتدا پلاک آن را باز کردم که کسی نتواند پلاک موتورم را یادداشت کند، سپس با پوشاندن سر و صورتم به گشتزنی می‌پرداختم و پس از شناسایی طعمه‌هایم، نقشه‌ام را به اجرا می‌گذاشتم.

کیف‌قاپ حرفه‌ای در تشریح این‌که چرا پول‌ها را در قاب‌های کناری موتورش جاساز کرده بود به پلیس گفت: همسرم نمی‌دانست من دزدی می‌کنم و از ترس این‌که ماجرا را نفهمد 9 میلیون و 700 هزار تومان پول‌هایی را که از 10 سرقت به دست آورده بودم در قاب‌های کناری جاساز کردم و هر وقت نیاز داشتم از آنجا برمی‌داشتم.

وی افزود: پس از هر دزدی و ترس از این‌که شناسایی نشوم پول‌ها را از داخل کیف‌ها بر می‌داشتم و وسایل دیگر همچون کارت‌های شناسایی، موبایل و هر چیز دیگر را از بین می‌بردم تا سرنخی از خودم به جا نگذارم تا این‌که دستگیر شدم.


سرهنگ «مهدی قدمی» رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: با توجه به افزایش سرقت‌های کیف‌قاپی، تیم‌هایی از پلیس آگاهی پس از چندین روز تلاش و گشتزنی موفق به دستگیری این تبهکار شدند و در بازرسی از موتورش پول‌های سرقت شده را پیدا کردند.

سرهنگ قدمی افزود: این کیف‌قاپ در بازجویی‌ها به 10 دزدی اعتراف کرده است ولی کارآگاهان همچنان در تلاش برای شناسایی سایر طعمه‌های احتمالی وی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین