کد خبر: ۲۵۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵

پاپ خواستار پایان خشونتها در غزه شد

پاپ فرانسیسˈ روز یکشنبه و در مراسم هفتگی دعای ˈآنجلوسˈ خواستار پایان درگیری ها در نوار غزه و موضع گیری های عینی طرفین برای استقرار صلح شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر واتیکان، وی در این مراسم خطاب به هزاران نمازگزار میدان سنت ˈپیتروˈ از حوادث دردناک روزهای گذشته سخن گفت.

پاپ که در ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت/خرداد) به خاورمیانه سفر کرده بود، در ماه ژوئن (خرداد/تیر) از ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و ˈشیمون پرزˈ رییس رژیم صهیونیستی خواست در مراسم دعای مشترک در واتیکان حاضر شده و برای استقرار صلح در این منطقه دعا کنند.

وی در مراسم امروز گفت: من از همه طرف های ذینفع و همه سیاستمداران محلی و بین المللی می خواهم دست از دعا و تلاش برای توقف خصومت ها برندارند.

پاپ با اشاره به مراسم دعای مشترک هشتم ژوئن (18 خرداد) گفت: ممکن است عده ای فکر کنند چنین نشستی بی فایده بوده است، اما این درست نیست زیرا دعا به ما کمک می کند از شر شیطان رهایی یابیم و خود را به خشونت و نفرت نسپاریم.

در حالیکه وزرای امور خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان امروز در وین در حاشیه نشست برای رسیدن به توافق جامع هسته ای ایران موضوع درگیری فلسطین را نیز بررسی می کنند شمار تلفات کشته های فلسطین از زمان آغاز جدی درگیری ها یعنی 8 ژوئیه (17 تیر) تاکنون به 165 تن رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین