کد خبر: ۲۵۲۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

دیدار ظریف با وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ اعتماد یک خیابان دوطرفه است و برای رسیدن به یک توافق باید نگرانی تمام طرف‌های مذاکره‌کننده مورد بررسی قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز با وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ساعت 16 به وقت محلی، (17:30 به وقت تهران) با وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه که به منظور انجام گفت‌وگو درباره توافق جامعه ایران با 1+5 امروز وارد وین شده‌اند رایزنی و تبادل نظر می‌کند.

ظریف هم‌چنین قرار است امروز با جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز گفته است که در مذاکرات هسته‌ای ایران به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم اما اختلافات هنوز به قوت خود باقی است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه اظهار کرد: ما در برخی مسائل مورد بحث در مذاکرات هسته‌ای ایران به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم. ایرانی‌ها در برخی از آن‌ها از خود انعطاف نشان داده‌اند اما بر سر مسائل باقی‌مانده هنوز اختلافات زیادی وجود دارد.

او ادامه داد: کاری که قرار است جان کری در وین در روزهای آینده انجام دهد این است که با ظریف، وزیر امورخارجه ایران دیدار داشته و با تیم ایرانی مذاکره کند تا بتواند ارزیابی کند که آیا آن‌ها مایل هستند و قادرند که تصمیمات حساس و لازم برای رسیدن به یک توافق را بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ اعتماد یک خیابان دوطرفه است و برای رسیدن به یک توافق باید نگرانی تمام طرف‌های مذاکره‌کننده مورد بررسی قرار گیرد.

ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت:‌ ما قادریم در یک‌شنبه آینده تاریخ‌ساز شویم. اعتماد یک خیابان دوطرفه است و برای رسیدن به یک توافق باید نگرانی‌های تمام طرف‌های مذاکره‌کننده بررسی شود.

وی هم‌چنین افزود: من وارد بازی مقصر شمردن کسی نمی‌شوم. این شیوه من نیست. چیزی که من وارد آن می‌شوم تلاش صادقانه برای رسیدن به یک توافق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین