کد خبر: ۲۵۲۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

هاشمي رفسنجاني: افراطيون عمّال بي‌مزد و مواجب استكبار و استبداد هستند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار جمعي از روحانيون، علما، فضلا، طلاب حوزه‌هاي علميه و استادان دانشگاه از استان‌هاي قم، تهران، قزوين و البرز با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، اين ايام را به خاطر اتفاقاتي كه در كشورهاي اسلامي مي‌افتد، از قطعات غمناك تاريخ اسلام خواند و گفت: اگر حاكمان اسلامي درست عمل مي‌كردند، مسلمانان با يك ميليارد و هفتصد ميليون جمعيت، 60 كشور مستقل و بهترين نقاط جهان، بزرگترين مجموعه در مجامع و مراكز سياسي و اقتصادي بين‌المللي بودند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار جمعي از روحانيون، علما، فضلا، طلاب حوزه‌هاي علميه و استادان دانشگاه از استان‌هاي قم، تهران، قزوين و البرز با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، اين ايام را به خاطر اتفاقاتي كه در كشورهاي اسلامي مي‌افتد، از قطعات غمناك تاريخ اسلام خواند و گفت: اگر حاكمان اسلامي درست عمل مي‌كردند، مسلمانان با يك ميليارد و هفتصد ميليون جمعيت، 60 كشور مستقل و بهترين نقاط جهان، بزرگترين مجموعه در مجامع و مراكز سياسي و اقتصادي بين‌المللي بودند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح اوضاعي كه طي سالهاي اخير در جهان اسلام شاهد آن هستيم، گفت: اختلافات سياسي همه جا هست، اما اختلافات ديني كه بروز مي‌كند، خشونت‌ها و بي‌اعتقادي‌هاي مذهبي افزايش مي‌يابد و گاهي به نزاع مي‌كشد كه قرآن آن را عامل فشل و شكست مي‌داند.

ايشان مثلث شوم استكبار، استبداد و افراطي‌گري را بلاي جان جوامع اسلامي دانست و گفت: استكبار و استبداد مكمّل همديگرند و افراطيون عمّال بي‌مزد و مواجب آنان و در خدمت توجيه جنايات ديكتاتورهاي بين‌المللي و محلي هستند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اتفاقاتي كه در تونس، مصر، ليبي، يمن، سوريه، افغانستان، عراق و پاكستان افتاد، گفت: يك عده جاهل چنان عرصه را بر مردم تنگ كردند كه راضي به برگشت نظامي‌ها شدند و بهار عرب را به خزان تبديل كردند و بيداري اسلامي را به هرج و مرج كشاندند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام غليان احساسات و ميدان‌داري تندروها در هر انقلابي را طبيعي دانست و افزود: بزرگترين مشكل مردم مسلماني كه انقلاب كردند، نبود رهبري مثل امام راحل است كه در تاريخ قرون اخير اسلام بي‌نظير بودند.

ايشان با بيان برنامه‌هاي گروهك‌هاي متعدد براي تجزيه ايران و برنامه‌ريزي براي به دست گرفتن تهران در سالهاي اول پس از پيروزي انقلاب، گفت: انفاس قدسي امام(ره)، چراغ را مردم و شاگردان ايشان بود كه پس از شكست رژيم پهلوي، مسئوليت اداره كشور را بر عهده داشتند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد به نقش وحدت در جوامع اسلامي و توصيه علما و روحانيون به تبليغ وحدت در منابر و تريبون‌ها، گفت: اعتدال قرآني ترسيم‌كننده مسير و نقشه راه مسلمانان در تعاملات داخلي، محلي، منطقه‌اي و بين‌المللي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از گسترش عقايد غلطي كه پيروان مذاهب مختلف اسلامي را به جان هم مي‌اندازد، گفت: تندروهاي خوارج مسلك، با عقايد غلط كه حاصل آموزش‌هاي غلط است، خود را منفجر مي‌كنند تا مسلمانان را بكشند و اين را براي خود سعادت اخروي مي‌دانند، حال آنكه عين شقاوت است.

ايشان با بيان خاطراتي از درس‌هاي آيت‌الله العظمي بروجردي و نكات اخلاقي و اسلامي كه آن مرجع تقليد بر آنها تأكيد مي‌كردند، گفت: آن بزرگوار مي‌فرمود در نزاع بر سر اختلافات تاريخي نفعي نيست و آنچه مهم است، حجيّت ائمه معصوم است كه اهل سنت نيز مي‌پذيرند و بايد تقويت شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به برور و ظهور تصوف و رهبانيت در اسلام و تداوم آن در اعصار مختلف، گفت: انسان در كارگاه آفرينش مخلوقي است كه آمده است از زمين، هوا، خورشيد و باد استفاده نمايد و روح خويش را در مسير تعالي و تكامل ببرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن انواع افراط و تفريط و گسترش آنها در ابعاد مختلف زندگي انسان‌ها، گفت: آيات و روايات بر پرهيز از تندروي و خمودگي تأكيد مي‌كنند و مسلمانان را امت وسط و راه سعادت آنها را ميانه‌روي مي‌دانند.

در آغاز اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين رستگاري، با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در مسائل سياسي و اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین