کد خبر: ۲۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

توضیحات دادستان درباره پرونده خاوری

سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا خاوری به کشور بازگردد اما هنوز این اتفاق نیافتاده و محاکمه غیابی وی هم انجام نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی قوه قضائیه گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا خاوری به کشور بازگردد اما هنوز این اتفاق نیافتاده و محاکمه غیابی وی هم انجام نشده است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای در شصت و پنجمین نشست خبری قوه قضائیه اظهار داشت: ما در مورد پرونده خاوری تلاش می‌کنیم و امیدواریم که کارها انجام شود تا او به کشور بازگردد اما تاکنون او را تحویل نداده‌اند و اقدام جدی نیز از ناحیه کانادا انجام نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: پرونده خاوری در دادگاه است و در نوبت رسیدگی قرار دارد اما در مورد وی محاکمه غیابی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد محکومیت 8 تن از فعالان فیس بوکی گفت: ما اتهامی تحت عنوان اتهام فیس‌بوکی نداریم؛ البته در دادگاه انقلاب افراد به جرایم مختلف محکوم می‌شوند اما اینکه به عنوان فیس بوک باشد چنین نیست.

اژه‌ای در مورد شبکه‌های اینترنتی گفت: کسی مخالفتی با اصل آن ندارد اما مسئله چگونگی استفاده از این شبکه‌های اینترنتی است و اگر اقداماتی علیه امنیت ملی و عفت و اخلاق عمومی بوده است؛ اگر فکری نشود و اقداماتی انجام نشود کشور ضرر می‌کند.

وی به اقدامات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این زمینه اشاره داشت و گفت: در مورد فیس بوک اقدامات کارگروه به قوت خود باقی است.

به گزارش فارس، سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: کارگروه طبق قانون و مصوبه تیرماه 88 تشکیل شده و در سال 88 نیز اجرایی شده که 6 عضو از دولت دارد که 6 وزیر یا نماینده وزیرند و دادستان نیز رئیس آن کارگروه و 6 عضو دیگر هم دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین