کد خبر: ۲۵۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵

اعلام نظر شورای نظارت درباره «هفت‌سنگ»

دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از بررسی مساله کپی‌برداری سریال «هفت‌سنگ» در این شورا و نتیجه آن خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بیژن نوباوه در گفت‌وگو با «خانه ملت» با اشاره به انتقادات مطرح‌شده نسبت به سریال «هفت‌سنگ» مبنی بر کپی‌برداری این سریال از یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی تصریح کرد: این مساله در شورای نظارت بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که به لحاظ رفتاری در مورد این اثر تخلفی از قانون صورت نگرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به صرف اینکه یک کار کپی شده است نمی توان آن را تخلف خواند و به نظر می‌رسد که این همه مانور روی این مساله بیشتر یک جریان‌سازی سیاسی بوده است.

نوباوه اظهار کرد: در موسیقی و سینما و مجلات نیز مساله کپی‌برداری بسیار رایج است و اقتباس هم که امری طبیعی در همه جای دنیاست و در هیچ کجای دنیا اقتباس و کپی‌برداری محدود تخلف محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه «هفت‌سنگ» تنها ساختار کلی سریال آمریکایی را دارد و ماهیت آن به طور کامل اسلامی و ایرانی شده است، گفت: تخلف در صورتی بود که ماهیت سریال، موارد فرهنگ آمریکایی را در خود داشت در حالی که چنین امری رخ نداده است.

نوباوه با بیان اینکه شورا در خصوص موارد کپی‌برداری حساسیت‌های لازم را دارد گفت: این اقدام در سریال «هفت‌سنگ» ارزش کار حرفه‌ای را پایین آورده است که می‌تواند بر مساله دستمزد یا ارزشیابی این سریال تاثیرگذار باشد اما تخلفی صورت نگرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین