کد خبر: ۲۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
نوشتن قانون باید به‌گونه‌ای باشد که از تفاسیر سلیقه‌ای جلوگیری شود

دهقان: راه ورود به فعالیت سیاسی را مسدود نکنیم

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت:موضوع سیاست فراگیر است و علاوه بر خواص عوام هم به آن می پردازند بنابراین نباید قوانین به گونه ای تنظیم شود که راه برای حضور برخی در فعالیت سیاسی بسته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غلامعلی دهقان درباره ˈطرح نحوه فعالیت احزابˈ با اشاره به اینکه کلیت این طرح مناسب به نظر می رسد در عین حال گفت: نکته قابل انتقاد این طرح گنجاندن شرط مدرک لیسانس برای اعضای هیئت موسس احزاب است.

به گزارش آفتاب، دهقان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع سیاست فراگیر است و علاوه بر خواص عوام هم به آن می پردازند نباید قوانین به گونه ای تنظیم شود که راه برای حضور برخی در فعالیت سیاسی بسته شود.

دهقان با تاکید بر اینکه در نوشتن قانون باید واژه ها به گونه ای به کار برده شود که از تفاسیر سلیقه ای و جناحی جلوگیری شود، افزود: یکی از بندهای مصوبه اخیر مجلس ارایه گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای حزب است که ممکن است به دلیل تفاسیر مختلف راه را برای ورود برخی به احزاب مسدود کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: طرح اخیر مجلس حزب را از تشکل های غیر سیاسی مانند تشکیلات صنفی متمایز می کند.

به گفته دهقان در گذشته کمیت و کثرت عددی احزاب بر کیفیت و محتوای آن ترجیح داده می شد و به همین دلیل موضوع تحزب جدی گرفته نمی شد، اما در طرح جدید مجلس تعریف خوبی از حزب شده است.

وی بیان داشت: ویژگی های حزب از جمله تلاش برای کسب قدرت، مشارکت و نقد اوضاع سیاسی در مصوبه اخیرمجلس درباره احزاب پیش بینی شده است که نکته مثبتی به شمار می رود.

نمایندگان مجلس هفته گذشته با کلیات طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی موافقت کردند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین