کد خبر: ۲۵۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

با کاهش ذخیره انبارهای نفت آمریکا، بهای نفت خام امروز (پنجشنبه) افزایش یافت و در بازارهای نیویورک و لندن به ترتیب هر بشکه 102 و بیش از 107 دلار معامله شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عصر پنجشنبه بهای هر بشکه نفت برای تحویل در ماه اوت (مرداد - شهریور) در بازار نیویورک 85 سنت افزایش یافت و به 102 دلار رسید. 

نفت برنت نیز در بازار لندن 30 سنت افزایش قیمت یافت و هر بشکه حدود 107 دلار و 47 سنت معامله شد. 

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ذخیره انبارهای نفت این کشور، 7.5 میلیون بشکه کاهش یافته و به 375 میلیون بشکه رسیده است.

افزایش تولید و اشتغال در کشورهای صنعتی سبب افزایش بهای نفت می شود. 

چین نیز روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، 7.5 درصد رشد داشته که این مقدار یک دهم درصد بیشتر از سه ماهه نخست سال جاری است.

خبرهای مربوط به تنش های سیاسی و امنیتی در عراق ماه گذشته سبب افزایش چشمگیر بهای نفت شده بود اما از آنجایی که پیش بینی ها مبنی بر اخلال در عرضه نفت عراق محقق نشد، این عامل، تاثیر خود بر بازار نفت را از دست داد. بهای نفت خام در 20 ژوئن امسال (30 خرداد) رکورد شکست و در بازار نیویورک به 107 دلار و 26 سنت رسید. 

امروز در بازار نیویورک هر گالن (3.78 لیتر) بنزین به بهای 2 دلار و 85 سنت معامله شد و بهای هر گالن نفت سفید برای گرمایش نیز روی 2 دلار و 87 سنت ثابت ماند. 

گاز طبیعی هم با اندکی کاهش قیمت، به بهای چهار دلار برای هر یک هزار فوت مکعب فروخته شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین