کد خبر: ۲۵۳۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

کاهش مرگ و میر ناشی از ایدز در جهان

در حالی که گزارش جدید سازمان ملل نشان از کاهش مرگ و میر ناشی از ایدز در جهان داشته که 19 میلیون از 25 میلیون نفری که به ویروس ایدز مبتلا شدند از اچ آی وی مثبت بودن خود، خبر ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران، گزارش جدید سازمان ملل نشان می دهد مرگ و میر ناشی از ایدز در جهان کاهش یافته است، اما 19 میلیون از 25 میلیون انسانی که با اچ آی وی (ویروس ایدز) زندگی می کنند از وضعیت اچ آی وی مثبت خود آگاهی ندارند، بنابراین خاتمه دادن به همه گیری ایدز تا سال 2030 نیاز به افزایش تلاش هوشمندانه برای کاهش شکاف موجود دارد. 

در نخستین گزارش ˈUNAIDS Gap Reportˈ که دیروز انتشار یافت آمده است: همان گونه که مردم از وضعیت اچ آی وی مثبت خود آگاهی پیدا می کنند، بلافاصله خواستار درمان می شوند. 

برای مثال در منطقه جنوب صحرای آفریقا 90 درصد از افرادی که آزمایش اچ آی وی آنان مثبت بوده خواستار دسترسی به درمان ضد رترو ویروسی هستند. 

میشل سیدیبه مدیر اجرایی برنامه ملل متحد، در مورد اچ آی وی(ایدز) می گوید: افزایش تلاش هوشمندانه برای کاهش شکاف بین افرادی که از وضعیت اچ آی وی خود آگاهی دارند و آنانی که آگاهی ندارند و مردمی که می توانند خدمات درمانی دریافت کنند و آنانی که نمی توانند از این خدمات بهره ببرند و انسان هایی که از آنان حمایت می شود و آنانی که به دلیل اچ آی وی مثبت بودن مجازات می شوند، مورد نیاز است. 

در این گزارش آمده است در سال 2013 تعداد 2 میلیون و 300 هزار نفر بیشتر به داروهای نجات بخش زندگی دسترسی پیدا کرده اند که این رقم تعداد کل افرادی که در جهان دسترسی به درمان ضد رترو ویروسی پیدا کرده اند را به 13 میلیون نفر تا پایان 2013 رسانده است. 

این گزارش می افزاید، به ترتیب بیشترین افرادی که مبتلا به اچ آی وی هستند، در منطقه جنوب صحرای آفریقا (24 میلیون و 700 هزار نفر)، آسیا و پاسیفیک (4 میلیون و 800 هزار نفر) قرار دارند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین