کد خبر: ۲۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵

یک توصیه به مبتلایان فشارخون بالا در رمضان

‌یک متخصص داخلی گفت: افراد مبتلا به فشار خون بالا در صورت گرفتن روزه تحت نظر پزشک معالج خود، به منظور کاهش فشار خون از ماست و میوه در وعده‌های افطار و سحر استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر جعفر نوابی استرس گرسنگی در طول مدت روزه داری را موجب افزایش فشار خون دانست و اظهار کرد: به همین علت توصیه می شود افراد مبتلا به فشار خون تا حد امکان از روزه گرفتن اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، نوابی خاطرنشان کرد: در صورتی که این بیماران اصرار به گرفتن روزه دارند می‌توانند با دو تا سه روز روزه داری شرایط بدنی خود را بسنجند و در صورت عدم افزایش فشار خون به روزه داری خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: این بیماران برای انجام این کار باید فشار خون خود را قبل از روزه گرفتن بگیرند و سپس در طول دو تا سه روز روزه داری مرتب فشار خون خود را اندازه گرفته و در صورت عدم افزایش آن به روزه داری خود ادامه دهند.

این متخصص داخلی، با بیان این که مصرف ماست و میوه جات در وعده‌های سحر و افطار موجب کاهش فشار خون این بیماران می‌شود، تصریح کرد: در کنار اینها توصیه می‌شود تا این افراد مانند گذشته از غذاهای کم نمک استفاده کرده و استرس را که موجب افزایش فشار خون می‌شود از خود دور کنند.

نوابی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش زیاد فشار خون در طول مدت روزه داری، این بیماران باید به سرعت روزه خود را بشکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین