کد خبر: ۲۵۳۷۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

اشتون: اتحادیه اروپا به دنبال مبانی قانونی گسترش تحریم های ضدروسی است

خبرگزاری دولتی ایتارتاس روز سه شنبه به نقل از کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این نهاد به دنبال بنیان های قانونی برای گسترش تحریم ها علیه روسیه است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، خانم اشتون گفت:ˈ در نشست امروز وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره امکان تصویب تحریم های جدید علیه روسیه بر سر بحران اوکراین بحث می شود. ˈ

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ˈ در این راستا شورای اروپا از ما درخواست کرده است به دنبال ارایه راهکارهای قانونی برای اقدام به منظور گسترش تحریم ها علیه روسیه باشیم. ˈ

وی تایید کرد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز خود درباره راه های قانونی اعمال تحریم های بیشتر ضدروسی بحث و گفت و گو خواهند کرد.

خانم اشتون از وضعیت جاری اوکراین به عنوان یکی دیگر از محورهای نشست امروز وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نام برد.

اتحادیه اروپا پیش از این در نشست هفدهم ماه جاری میلادی خود به کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه، دستور داد پیش نویس طرح گسترش فهرست سیاه مقام های روس را تا آخر این ماه تهیه کند.

فهرست سیاه ضد روسی اتحادیه اروپا قرار است اسامی آن دسته از شخصیت ها و سازمان های روسی را شامل شود که به گفته مقام های بروکسل با حمایت های مالی یا غیرنقدی خود از اقدامات مخل یکپارچگی اوکراین از جمله الحاق کریمه به روسیه حمایت می کنند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در آن نشست همچنین بانک اروپایی ترمیم و توسعه و بانک سرمایه گذاری اروپا را از امضای هر گونه موافقت نامه همکاری جدید با روسیه ممنوع و برخی از طرح های اروپایی کمک به روسیه را به تعلیق در آوردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین