کد خبر: ۲۵۳۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

احتمال دیدارهای کارشناسی پیش از دور بعدی مذاکرات / هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه از احتمال برگزاری نشست های کارشناسی پیش از دور بعدی مذاکرات در اول سپتامبر خبر داد و گفت: بر اساس توافق انجام شده تعلیق تحریم ها همچنان حفظ می شود و هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا ، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره تمدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: تمدید مذاکرات هرگز به معنی شکست نیست و این دو با یکدیگر تفاوت دارند. تمدید، نشانه ای از اراده سیاسی دو طرف برای ادامه مسیری است که از ژنو آغاز و در وین به سطح پیچیده تر و دشوارتری رسیده است.

وی افزود: از این رو ما شاهد هستیم که در برنامه اقدام مشترک نیز پیش بینی این که اگر زمان برای گفت وگوها کافی نبود، این توافق باز هم تمدید شود در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: زمان و مکان دور بعدی مذاکرات هنوز مشخص نشده اما آنچه که روشن است، اول سپتامبر برای اولین دور مذاکرات در زمان تمدیدشده توافق مشخص شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که این مذاکرات در چه سطحی برگزار خواهد شد، گفت: سطح آن هم هنوز مشخص نیست اما طبق اطاعیه اولیه ای که دارم پیش از این دیدار نشست کارشناسی نیز قبل از تاریخ اول سپتامبر برگزار خواهد شد.

افخم ادامه داد: اما از آنجایی که در این مدت وقفه ای بین مذاکرات برای دو طرف به منظور گفت وگو با پایتخت ها در نظر گرفته شده است جزئیات بیشتر درباره دور بعدی مذاکرات نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی بین آقای عراقچی و خانم اشمید دارد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره تغییر رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و طرف مذاکره کننده ایرانی گفت: این که خانم اشتون جای خود را به فرد دیگری بدهد، سازوکاری داخلی مربوط به گروه 1+5 و اتحادیه اروپاست اما تا آنجایی که ما اطلاع داریم قرار است وی تا پایان مذاکرات مسئولیت خود را حفظ کند.

افخم عنوان کرد: این که خانم اشتون تغییر کند به عهده اتحادیه اروپاست اما به نظر می رسد حضور وی به دلیل آشنای با روند گفت وگوها و مباحث مطرح شده می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به تاثیرات توافق اولیه و گفت وگوی ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: در طی این مدت فضای روانی و هجمه سنگینی که علیه ایران در عرصه بین الملل وجود داشت، شکسته شده است و همین امر زمینه ای فراهم کرده تا علاقه مندان به ارتباطات اقتصادی و سیاسی با ایران امکان تبادل نظر در این ارتباط را داشته باشند.

وی همچنین به توافق ایران و گروه 1+5 در دور آخر مذاکرات اشاره کرد و گفت: در وین 6 توافق شد که کاهش تحریم ها ادامه داشته باشد و تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

این خبر در حال تکمیل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین