کد خبر: ۲۵۳۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

روحانی: لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس می شود

رییس جمهوری، مهمترین مساله دولت در سال ۹۳ را «خروج از رکود» دانست و تصریح کرد: بخشی از بسته عملیاتی و سیاستگذاری خروج از رکود نیاز به قانون دارد که دولت در همین راستا و با هدف ورود به مرحله رونق اقتصادی، لایحه فوریتی را پس از تعطیلات به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس جمهوری، مهمترین مساله دولت در سال ۹۳ را «خروج از رکود» دانست و تصریح کرد: بخشی از بسته عملیاتی و سیاستگذاری خروج از رکود نیاز به قانون دارد که دولت در همین راستا و با هدف ورود به مرحله رونق اقتصادی، لایحه فوریتی را پس از تعطیلات به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به مواجهه كامل كشور در سالهای ۹۱ و ۹۲ با مسئله ركود تورمی، یادآور شد: دولت از ابتدای استقرار به دنبال مهار تورم و شكستن ركود بوده است؛ دولت در زمینه مهار تورم موفقیت هایی به دست آورده كه باید این موفقیت ها استمرار داشته باشد و البته كار در زمینه شكستن ركود، بسیار مشكل تر است.

رییس جمهوری افزود: سرعت ركود در كشور در ماههای آخر سال ۱۳۹۲ تا حدودی مهار شد لذا رشد منفی اقتصادی در سال ۹۲ بخصوص در ماههای آخر این سال را با سال ۹۱ قابل مقایسه نمی دانیم و سال ۹۳، سالی است كه به طور جدی باید با ركود مقابله كنیم.

دکتر روحانی افزود: البته اگر این مقابله، مقابله تورمی بود و اگر می خواستیم برای مهار این ركود از منابع بانك مركزی و پایه پولی استفاده كنیم، كار آسانی بود اما این كار را نمی كنیم چون نمی خواهیم دستاوردی را كه از مهار تورم به دست آورده ایم و آرامشی را که مردم در حوزه اقتصاد به دست آورده اند از دست دهیم.

رییس جمهوری در ابتدای این جلسه، با شكرگزاری از برگزاری هر چه باشكوه تر مراسم لیالی قدر و تجلیل از مولای متقیان حضرت علی (ع) و خاندان رسالت در ماه مبارك رمضان ، گفت: امسال نیز مانند گذشته، شاهد حضور و عبادت و فعالیت مردم در ماه مبارک رمضان با شور و هیجان بیشتری بودیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: امیدوارم عبادت های ماه مبارك رمضان باعث شده باشد كه اخوت و صمیمیت و برادری جناح ها، احزاب، گروهها، اقوام و بخش های مختلف كشور بیشتر شود و از این پس بیشتر شاهد اتحاد و انسجام، معنویت و اخلاق، هم در زبانها و هم در قلم ها باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین