کد خبر: ۲۵۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

کلاهبرداری 800 میلیونی به بهانه ویزیت کارکنان

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: فردی با جعل عنوان و به بهانه ویزیت جمعی کارکنان یک ارگان دولتی، اقدام به برداشت 800 میلیون ریال از حساب یک پزشک در کرمان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: کوروش نیک‌اندیش در گفت‌و گو با ایسنا گفت: کلاهبرداری‌های اینترنتی و سامانه‌های بانکی، بارها و بارها توسط مجتمع قضایی، پلیس آگاهی، شرکت مخابرات و همراه اول برای مردم روشن شده اما متاسفانه بازهم شاهد مالباختگی تعدادی افراد از این طریق می‌شویم.

وی افزود: هفته‌گذشته یکی از پزشکان استان کرمان طی یک تماس تلفنی از فردی ناشناس 800 میلیون ریال را از دست داد.

نیک‌اندیش بیان کرد: این کلاهبردار که خود را از نیروهای یک ارگان خاص معرفی کرده بود با چرب زبانی و با وعده‌های پوچ که می‌خواهد تمامی نیروهای خود را برای معاینه نزد آن پزشک بفرستد اغفال کرده و وی را به پای عابربانک کشانده و حساب وی را خالی کرد.

وی ادامه داد: همیشه افراد فرصت‌طلب و سودجو برای رسیدن به اهداف نامشروع و ثروت‌های بادآورده با شگردهای خاص و فریب افراد ناآگاه اقدام به اعمال کلاهبرداری می‌کنند. برای این بزهکاران عملکردی که منجر به کسب درآمد زیاد می‌شود دارای اهمیت است.

نیک‌اندیش بیان کرد: کلاهبرداری اینترنتی همچنان ادامه دارد و پرونده‌های مالباختگی زیادی را روی میز مجتمع‌قضایی به جای گذاشته‌اند.

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تصریح کرد: همچنین کلاهبردارانی با ارسال پیامکی مبنی بر اینکه شما برنده جایزه شده‌اید افراد را به پای عابربانک‌ها می‌کشانند و با دریافت رمز اول حساب فرد مورد نظر را خالی می‌کنند.

نیک‌اندیش خاطر نشان کرد: از آنجا که یکی از وظایف مجتمع قضایی پیشگیری از وقوع جرم است. این دستگاه بارها به مردم هشدار داده است که به هیچ عنوان رمز اول و دوم خود را به افراد ناشناس اعلام نکنند و تا اطمینان از صحبت‌های فرد مذکور کارت خود را وارد دستگاه های خودپرداز نکنند.

وی خطاب به عموم شهروندان توصیه کرد: برای واریز هرگونه وجهی به حساب شما فقط شماره 16 رقمی کارت عابربانک کفایت می‌کند و نیازی به حضور در پای دستگاه خود پرداز و دیگر اطلاعات حساب شما اعم از رمز اول و دوم و cvv2، و ... نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین