کد خبر: ۲۵۳۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کشور اسلامی مگر قانون ندارد که انصار می‌خواهد به خیابان‌ها بیاید؟

قنبری: نباید از تکلیف دینی استفاده سیاسی و جناحی شود

داریوش قنبری درباره حضور انصار حزب‌الله بعد از عید فطر در خیابان‌ها بدون اخذ مجوزهای قانونی گفت: اگر چه امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف دینی است اما نباید از این تکلیف دینی استفاده سیاسی و جناحی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: داریوش قنبری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خرداد افزود: امر به معروف یک امر مقدس است اما نباید به بهانه امر مقدس، کار نامیمونی را انجام داد. آیا این افراد که امروز در حاشیه امنی که برای خود درست کرده‌اند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند، نیاز به امر معروف شدن ندارند و نباید خودشان از بعضی کارهای منکر باز داشته شوند؟ آیا اینها گوش شنوایی دارند؟
 
وی ادامه داد: افراد و گروه‌های خاص با حاشیه امن برای پیشبرد اهداف و منافع خود وارد عمل می‌شوند در حالی که مهمترین معیار برای برخورد با قانون‌شکنان، قانون و زبان قانونی است و نباید این افراد با نادیده گرفتن قانون، اجازه اخلال در کارها را به خود بدهند و منافع شخصی و گروهی خود را به منافع ملی ترجیح دهند.
 
قنبری در ادامه سخنان خود گفت: ما در کشور اسلامی قوانینی داریم که در بستر جامعه و در چارچوب اسلامی تهیه شده است. خود این قوانین برای برخورد با مسائل حوزه عمومی دغدغه دارند و البته پاسخگوی نیاز دینی جامعه هم هستند و نباید نهادهای غیرقانونی به این قوانین بی‌توجهی کنند و آن را به نام مسائل اسلامی و در واقع به کام مسائل سیاسی و گروهی، نادیه بگیرند.
 
او در ادامه گفت بهترین و رسمی‌ترین مرجع برای برخورد با تخلفات در حوزه عمومی، مراجع رسمی و قانونی کشور است و قوه مجریه به عنوان نهاد متولی اجرای قانون باید با تخلفات در حوزه اجتماعی، فرهنگی و حوزه‌های دیگر برخورد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین