کد خبر: ۲۵۳۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

پزشک متخصص: ریفلاکس معده شایعترین علت بوی بد دهان است

یک فوق تخصص گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان گفت: ریفلاکس معده شایعترین علت بوی بد دهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مرتضی نظریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، زخم های گوارشی، سرطانها و بیماری های ریوی را از دیگر علل بروز بوی بد دهان در مبتلایان ذکر کرد.

وی یادآوری کرد: برگشت اسید از معده به مری که به اصطلاح ریفلاکس نامیده می شود، یکی از شایع ترین بیماریهای گوارشی است و در بروز بوی بد دهان نقش تعیین کننده ای دارد.

نظریان، بااشاره به اینکه بی توجهی به بهداشت دهان و دندان نیز علت دیگر تشدید کننده بوی بد دهان در افراد است، افزود: متاسفانه شمار زیادی از افراد در گروههای مختلف سنی نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت هستند و همین عامل در بروز بیماری های متعدد دخالت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: اغلب افراد برای رفع بوی دهان خود درمان های متعددی از قبیل مصرف آدامس های نعناعی را استفاده می کنند در حالی که این راهکار موقتی بوده و تاثیر چندانی در رفع عارضه بوجود آمده ندارد.

این فوق تخصص گوارش بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، گفت: بر این اساس علل بروز بوی بد دهان باید زیر نظر پزشک متخصص مربوطه برای ارایه راهکارها و درمان های لازم به طور جامع و دقیق بررسی شود. 

وی، خاطرنشان کرد: گرسنگی طولانی مدت نیز به دلیل خشکی دهان می تواند از علت های افزایش بوی بد دهان باشد که با مصرف غذا و مایعات این مشکل به حداقل کاهش می یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین