کد خبر: ۲۵۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳

دبیر سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر منصوب شد

حسین طاهری - مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی - طی حکمی، اردشیر صالح‌پور را به‌عنوان «دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، در متن این حکم خطاب به صالح‌پور آمده است: «جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جریان پویای زندگی است و نمایش حیات و سبزینه‌هایش در گستره تئاتر این مرز و بوم؛ و جایگاه‌اش را صد البته مرهون تلاش و خلاقیت یکایک هنرمندان ایران‌ِ اسلامی و همه دست‌اندرکاران و مجریان امر است.

با امعان نظر به مرتبت والای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سپهر هنرهای نمایشی، و عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده جناب‌عالی در این حوزه، شما را به‌عنوان «دبیر سی‌وسومین دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌نمایم.

برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد هنر نمایش با مؤلفه‌های سال اقتصاد و فرهنگ، و در طراز انقلاب اسلامی ایران، با بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت تئاتر کشور و عرصه‌های بین‌المللی، و استفاده از توان و مشارکت همه هنرمندانِ گران‌سنگ و فرهیخته با گونه‌گونی سلایق و علایق، و نیز دست‌اندرکاران اجرایی و میسور است، که ان‌شاءالله با مشاوره همه‌سویه، مداقه تام و برنامه‌ریزی هدفمند شما محقق شود. توفیق‌تان را در تصدی مسئولیت پیش‌رو، از حضرت حق خواستارم.»

دکتر اردشیر صالح‌پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر متولد سال 1336 و صاحب مدرک دکتری تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

از او آثاری مانند "گرامافون و نمایش"، "بنفشه‌های سوگوار"، "پیکرک‌ها"، "عروسک‌ها و صورتک‌های ایران باستان" به چاپ رسیده است. صالح‌پور بیش از 10 عنوان نمایش‌نامه نوشته، چند نمایش را کارگردانی کرده و سابقه بازیگری در تئاتر را نیز دارد.

مدیریت تئاتر استان‌های کشور، عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر، مدیریت اجرایی جشنواره‌های تئاتر، مدیریت پخش هنری انجمن موزه‌های جهانی (ایکوم ایران) و دبیری جشنواره تئاتر عروسکی نیز در کارنامه صالح‌پور دیده می‌شود.

او سابقه‌ی 20 سال تدریس در دانشکده‌های مختلف هنری را نیز دارد و عضو هیئت علمی فرهنگ و هنر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین