کد خبر: ۲۵۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
ضمن احضار سفیر رژیم صهیونیستی در برازیلیا در اعتراض به جنایات نوار غزه؛

برزیل سفیر خود را از تل‌آویو فرا خواند

دولت برزیل روز پنجشنبه با نابرابر توصیف کردن عملیات نظامی توسط ارتش صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، ضمن فراخواندن ˈرافائل الدادˈ سفیر رژیم اشغالگر قدس به وزارت خارجه و انتقال مراتب اعتراض این کشور به وی، سفیر خود را نیز از تل آویل فرا خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل، در یادداشت وزارت خارجه این کشور، برزیل گسترش خشونت ها در غزه را غیر قابل قبول دانسته و خاطر نشان کرد که ˈهنریک پینتوˈ سفیر این کشور در تل آویو به برازیلیا فراخوانده شده است.

به لحاظ دیپلماتیک، احضار سفیر رژیم صهیونیستی و ابلاغ مراتب اعتراض این کشور به همراه فراخوان سفیر برزیل از تل آویو، حاکی از اعلام ناخرسندی شدید این کشور از رژیم اشغالگر قدس تلقی می شود. 

در یادداشت برزیل، در خواست کلی برای اجرای آتش بس میان دو طرف مناقشه به عمل آمده است. از آغاز حملات سه هفته پیش رژیم صهیونیستی تاکنون بالغ بر 802 شهروند فلسطینی شهید و 42 نظامی اسرائیلی نیز به هلاکت رسیده اند.

به نوشته شماره پنجشنبه روزنامه ˈفولیاˈ، سفیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به وزارت خارجه برزیل احضار و مراتب اعتراض شدید در خصوص افزایش خشونت ها به وی منتقل شده است. همچنین دستیاران رییس جمهوری برزیل به فولیا اظهار داشته اند که خانم ˈدیلما روسفˈ رییس جمهوری این کشور از لحن وزارت خارجه حمایت به عمل آورده است.

رییس جمهوری برزیل در روزهای اخیر تحت فشار گروه های حقوق بشری قرار داشته است. در همین راستا در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ژنو برگزار شد، این نهاد، تحقیق در مورد جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و برزیل نیز به آن رأی مثبت داد.

در یادداشت وزارت خارجه برزیل آمده است: دولت، افزایش خشونت میان اسرائیل و فلسطینیان را غیر قابل قبول دانسته و بشدت کاربرد نابرابر نیروی نظامی توسط اسرائیل در نوار غزه که منجر به افزایش تعداد شهدای غیر نظامی از جمله زنان و کودکان شده را با قاطعیت محکوم می سازد.

در لحن یادداشت مزبور توسط وزارت خارجه توصیفاتی به عمل آمده که معمولاً غیر مرسوم و بی سابقه است. 

از سوی دیگر سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل از برپایی تظاهرات روز پنجشنبه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در برازیلیا خبر داد.

در این راستا تظاهرات گسترده و بی سابقه ای روز پنجشنبه دوم مرداد ماه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در برازیلیا برپا شد. همچنین روز گذشته عده ای از اساتید دانشگاه با بر سر کردن چفیه در محل سفارت فلسطین در برازیلیا حضور یافتند.

امروز نیز قرار است گردهمایی حمایت از فلسطین توسط نهضت های حامی فلسطین برگزار شود که بر اساس آن قرار است تأسیس «کمیته برزیلی همبستگی با مردم فلسطین» اعلام شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین