کد خبر: ۲۵۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
اسراییل باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد

روحانی: خواست جهانی این است که حصر شکسته شود و غزه آزاد شود

رییس جمهوری با متفاوت دانستن روز قدس امسال نسبت به سال های گذشته اقدامات رژیم صهیونیستی را یک توطئه ضدانسانی و نسل کشی دانست و گفت: همه دنیای اسلام باید به صورت متحد امروز را روز خشم، تنفر، وحدت و ایستادگی علیه اسراییل اعلام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: امروز شاهد بمباران مردم غزه با انواع سلاح ها هستیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه روز قدس امسال از سال های قبل اهمیت بیشتری دارد، اظهار داشت: در روز قدس سال های گذشته، فریاد مردم برای این بود که سرزمین مسلمانان و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده است، باید آزاد شود و مردم به وطن شان برگردند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه اسراییل باید بفهمد سلاح های گذشته نمی تواند آنها را برای ادامه اشغالگری نگاه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست مردم و جهانیان قدم بردارد، تصریح کرد: اولین خواست جهانیان این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود، آتش و خون تمام شود، حمله به غزه قطع شود و مردم بتوانند زندگی معمولی و عادی داشته باشند. 

روحانی با تاکید بر اینکه برای این کار همه دنیای اسلام باید به پا خیزند، اظهار داشت: آن روزی می توانیم در برابر متجاوزان پیروز شویم که مسلمانان ید واحد باشند.

رییس جمهوری گفت: امیدوارم همه مسلمانان دنیا احساس کرده باشند که امروز در برابر اسراییل راهی جز وحدت، ایستادگی و مقاومت وجود ندارد. 

روحانی با تاکید بر اینکه نمی شود با تکیه کردن به مجامع بین المللی مردم فلسطین به حقوق حقه خودشان دست پیدا کنند، اظهار داشت: ساکتان در برابر این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و شرمنده خواهند بود و تاریخ نسبت به آنها قضاوت خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: انسان های بی گناه و کودکان کشته می شوند و آنها یا ساکت هستند و یا از جانی حمایت می کنند و این چیزی نیست که تاریخ آنها را فراموش کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین