کد خبر: ۲۵۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

سید حسن نصرالله: هدف اصلی دشمنان فلسطین است /غزه پیروز خواهد شد

« سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار به رژیم صهیونیستی، تاکید کرد:جهان اسلام خطرناک ترین مرحله تاریخ خود را پشت سر می گذراند و به اسم خلافت و اسلام جنایت می شود و هدف اصلی دشمنان، فلسطین و مسجد الاقصی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب الله که عصر جمعه در مراسم روز جهانی قدس و همبستگی با ملت و مقاومت غزه سخنرانی می کرد، اظهار داشت: در این مرحله خطرناک باید بیش از گذشته روزجهانی قدس را که هدف آن حمایت از مقاومت و ملت فلسطین و آزادی کامل سرزمین فلسطین است، زنده نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را روز جهانی قدس اعلام کردند و حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره آن را مورد تاکید قرار داده اند تا قدس و فلسطین به قضیه مرکزی جهان اسلام تبدیل شده و لحظه ای فراموش نشود.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: امروز فلسطین در قلب ، عقل ، اندیشه ، فرهنگ ، وجدان و در اولویت عمل و میدان همه ما قرار دارد و زمانی که امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، بر قداست این قضیه اسلامی تاکید نمودند.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه بزرگترین توطئه ، تبدیل سرزمین گسترده عربی به مناطقی برای اقامت دائم پناهجویان فلسطینی است و این خطر همواره وجود داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: بعداز اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها و سیطره کامل بر فلسطین هدف آنها نابود کردن فلسطین و اخراج همه مردم فلسطین از وطن خود و تبدیل قدس به پایتخت همیشگی یهودیان بوده است و این توطئه مورد حمایت غربی ها و آمریکایی ها قرار دارد.

وی با تاکید به اینکه « دشمنان تلاش دارند تا قضیه مرکزی فلسطین به فراموشی سپرده شود»، گفت: امروز غزه قربانی این توطئه است در حالیکه غزه و مردم آن برای برخی نظام های عربی اهمیت کمتری از بنزین ، گاز و لقمه نان دارد.

دبیرکل حزب الله هشدار داد:اتاق های سیاه فعال هستند تا هیچ ارتباطی بین لبنانی ها ، مصری ها و فلسطینی و سوری ها وجود نداشته باشد و درهمین چارچوب از انتحاری های فلسطینی در انفجارهای تروریستی در لبنان دریک اقدام عمدی استفاده می کنند.

سید حسن نصرالله افزود: برغم همه این توطئه ها و چالش ها ، با توجه به تحولات در نوار غزه ، فلسطین باید قضیه اصلی ما باشد.

وی اظهارداشت: مقاومت برخی کشورهای عربی بویژه سوریه که تسلیم برنامه های نابودی نشده اند و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و شکل گیری جنبش های مقاومت و قرار گرفتن قضیه فلسطین در راس اولویت ها ، موجب شکست طرح های صهیونیستی – آمریکایی شده است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد:ملت فلسطین برغم شرایط سخت امروز نباید ناامید و تسلیم شود و نسل به نسل مقاومت تا آزادی کامل سرزمین فلسطین ادامه یابد.

سیدحسن نصرالله گفت: گزینه های مقاومت و پایداری از ابتدا میان گروه ها و جنبش های مقاومت فلسطینی برغم اختلافات و گرایش ها مختلف وجود داشته است و دارد.

وی افزود: امروز خطرناک ترین مرحله از زمان اشغال فلسطین است و دلیل آن تخریب برنامه ریزی شده این منطقه است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ابتدای این مرحله انقلاب های صادقانه مردم منطقه بود اما متاسفانه آمریکا و صهیونیست ها و برخی نظام های عربی بر موج این انقلاب ها سوار شدند و آنها را منحرف کردند. 

سید حسن نصرالله تاکید کرد:امروز دشمنان درصدد تخریب ، تجزیه و نابودی ارتش ها ، ملت ها و کشورهای منطقه و ایجاد قضایایی هستند که تا صدها سال نتوان آنها را حل و فصل کرد.

وی گفت: سوریه دیواری محکم در مقابل طرح صهیونیستی است و در گذشته هم دژ مستحکم مقاومت و قضیه فلسطین بوده است.

دبیرکل حزب الله افزود: عراق که اکنون متاسفانه به اسم اسلام و خلافت وارد یک تونل تاریک شده است ، شاهد مهاجرت هزاران خانواده مسیحی و سنی و شیعه است که با داعش اختلاف دارند و گزینه دیگری فراروی آنها بجز بیعت یا قربانی شدن وجود ندارد و ما باید امروز آنچه را درعراق علیه مسیحیان و مسلمانان روا داشته می شود، محکوم کنیم.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: تخریب کلیساها و مراقد مطهر انبیا و مساجد این نگرانی را افزایش داده است تا زمینه ای برای تخریب مسجد الاقصی باشد.

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی در بدترین حالت بسر می برد و هدف اول دشمنان فلسطین است و ما باید بدانیم که در این زمان در مقابل این تهدیدهای خطرناک و چالش های بزرگ چه انجام می دهیم.

** غزه پیروز خواهد شد

دبیرکل حزب الله به جنگ رژیِم اسراییل علیه غزه اشاره کرد و با بیان اینکه این جنگ با جنگ های گذشته علیه لبنان و غزه تفاوت دارد، گفت که ما شرایط مردم غزه را بطور کامل درک می کنیم.

سید حسن نصرالله افزود: ناپدید شدن سه صهیونیست دلیلی برای شروع جنگ نبود ، اسراییل که غزه را محاصره کرده تنها از آن به عنوان بهانه ای برای نابودی کامل غزه استفاده کرد همانطور که در سال 2006 به اسارت گرفتن دو نظامی صهیونیست را بهانه ای برای حمله به لبنان قرار داد و بعداز آن شاهد طرح خاورمیانه بزرگ« کوندالیزارایس» وزیر خارجه وقت آمریکا بودیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جنایات وحشیانه هوایی ، دریایی و زمینی و توپخانه ای ارتش صهیونیستی علیه غزه در سایه سکومت جهانی و همدستی و همراهی برخی کشورهای غربی و آمریکا ، برخی کشورهای عربی و شورای امنیت صورت می گیرد و آنها حتی مقاومت ملت فلسطین را محکوم می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد:همگان بدانند که نتیجه این جنگ علیه غزه را سه گانه میدان، مقاومت مردم و مقاومت سیاسی تعیین می کند و ملت و مقاومت غزه پیروز خواهند شد. 

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد:در جنگ تابستان 2006 صهیونیست ها علیه لبنان ، برخی از کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی خواستار ادامه جنگ بودند اما با ایستادگی مردم و مقاومت لبنان، این رژیم و آمریکا به این نتیجه رسیدند که قادر به ادامه جنگ نیستند.

وی تصریح کرد: در جنگ کنونی رژیم صهیونیستی علیه غزه هم آمریکا و برخی کشورهای عربی فرصت را برای نابودی سلاح مقاومت و شکستن اراده مقاومت ملت فلسطین نه فقط جنبش های حماس و جهاد اسلامی مناسب دیده اند اما اسراییل سرانجام به این نتیجه خواهد رسید که قادر به ادامه جنگ نیست و تسلیم اراده مقاومت و ملت فلسطین درغزه خواهد شد.

دبیرکل حزب الله گفت: بعداز 18 روز جنگ همه جانبه علیه غزه دشمن صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آنها موفق نشده اند حتی به یکی از اهداف شوم خود دست یابند و سرانجام ملت و مقاومت غزه پیروز خواهند شد.

سید حسن نصرالله افزود: جنگ غزه بین دو گروه است، طرف اسراییلی که قوی ترین ارتش جهان را دارد و طرف دیگر ملت و مقاومت غزه هستند که سالهاست در محاصره قرار دارند اما سرانجام مقاومت فلسطین پیروز می شود و شکست خورده این جنگ، اسراییل است. 

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در نابود کردن امکانات مقاومت شکست خورده و بیش از گذشته شاهد شکست های اطلاعاتی و امنیتی و جنگنده های صهیونیستی خواهیم بود.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی هوایی اسراییل قبل از جنگ تابستان 2006 علیه لبنان گفته بود که کار را در 24 ساعت و در جنگ کنونی غزه هم گفت که در 12 ساعت کار را تمام می کنیم اما اکنون بیش از 18 روز جنگ ادامه یافته و مقاومت و ملت غزه پایدار ایستاده اند و سرانجام پیروز خواهند شد.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: امروز شاهد شکست عملیات زمینی و اقدامات رسانه ای صهیونیست ها و جلوگیری از پرتاب موشک ها توسط مقاومت به همه شهرهای فلسطین اشغالی هستیم و ملت و مقاومت غزه برغم تقدیم شهدا و زخمی ها بویژه کودکان ، زنان و سالخوردگان و تخریب خانه ها و بیمارستان ها و مدارس مقاوم ایستاده و تسلیم دشمن نشده اند.

حزب الله لبنان این مراسم را که از ساعت 17 عصر جمعه به وقت محلی( 18:30 به وقت تهران )، در مجمع سید الشهداء درضاحیه جنوبی بیروت با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواخته شدن سرود ملی لبنان و سرود حزب الله شروع شد، برگزار کرده است.

حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز جهانی قدس با هدف حمایت از ملت و مقاومت فلسطین تا آزادسازی همه سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست های جنایتکار اعلام کرده اند. 

در این مراسم شمار زیادی از مردم ، مقامات خارجی از جمله « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی ، مذهبی و نظامی لبنان حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین