کد خبر: ۲۵۴۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶

سازمان بهداشت جهانی خواستار ایجاد دالانی برای تخلیه مجروحان غزه شد

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه خواستار ایجاد دالانی با اهداف بشر دوستانه در غزه به منظور ورود امداد گران برای تخلیه زخمی ها و رساندن داروهای حیات بخش شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو ، ˈ پل گاروود ˈ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت : مقامات این سازمان پیشنهاد خود را با مقامات اسرائیل و مصر در میان نهادند ولی هنوز پاسخی نشنیدند.

وی افزود : این دالان باید به حدی باشد تا گذرگاه امنی برای رسیدن بیماران به نفاط قابل عبور و خروج از نوار غزه برای مداوای پزشکی بوجود آید. ˈ

به گفته گاروود ، یک محموله دارویی سازمان بهداشت جهانی برای مداوای حدود 400 تا 500 نفر از زخمی ها از امان وارد غزه خواهد شد،این در حالی است که تنها در روز پنجشنبه حدود 600 نفر از مردم غزه زخمی شده اند و شمار افرادی که در معرض مرگ قرار دارند به حد هشدار دهنده ای رسیده است. 

ˈ جان کری ˈ وزیر امورخارجه امریکا روز جمعه جناح های منطقه ای را برای برقرار آتش بس تحت فشار قرار داد و این در حالی است که شمار کشته شدگان به بیش از 800 نفر رسیده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی در این حمله دست کم 4500 نفر زخمی شده اند. 

این سازمان وابسته به سازمان ملل در بیانیه ای گفت: دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای بیماران و زخمی ها دشوار بوده و بعضی ها برای مداوا باید از این نوار ساحلی خارج شوند. 

به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی تایید کرد که از زمان شروع تهاجم اسرائیل در هشتم ژوئیه ، چهار بیمارستان از جمله بیمارستان اقصی بیمارستان اصلی مرکز غزه که روز دوشنبه هدف آتش قرار گرفت، آسیب دیده اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین