کد خبر: ۲۵۴۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

غلظت ذرات معلق در هوای سه شهر استان مرکزی از حد مجاز فراتر رفت

غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک، ساوه و شازند روز شنبه از حد مجاز فراتر رفته و شاخص کیفیت هوای این شهرها در شرایط هشدار قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5( دو و نیم) میکرون در اراک در شبانه روز گذشته 45 میکرو گرم بر متر مکعب بوده است.

استاندارد سنجش آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون 35 میکرو گرم بر متر مکعب است.

بر اساس این گزارش همچنین میزان غلظت آلاینده ریزگرد در شهرستانهای ساوه و شازند نیز در روز شنبه بیش از حد استاندارد است.

در این گزارش از مردم شهرهای ساوه، اراک و شازند درخواست شده با توجه به اثرات مخرب ریزگردها با قطر کم بر دستگاه تنفسی و سلامت تا حد ممکن از تردد در فضاهای باز و شلوغ یا حرکتهای جسمی شدید در محیط های باز پرهیز کنند.

اطلاعات این گزارش به کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای استان مرکزی اعلام شده است.

کلانشهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون 24 روز ناسالم را سپری کرده است که عامل اصلی آلایندگی هوا در بیشتر این روزها افزایش غلظت ذرات معلق بوده است.

اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور شناخته شده و منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ازون، ذرات معلق و دی اکسید نیتروژن پنج آلاینده مهم هوای آن است.

کیفیت هوا در شرایط پاک، سالم، ناسالم و بسیار ناسالم، طبقه بندی می شود و وضعیت هشدار نشانگر کیفیت ناسالم و اضطرار و بحران بیانگر کیفیت بسیار ناسالم است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین