کد خبر: ۲۵۴۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

طرح استفساریه نمایندگان برای انتخاب عضو ناظر مجلس بر مطبوعات

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح استفساریه ای در مجلس توسط تعدادی از نمایندگان در مورد انتخاب عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بحث انتخاب عضو ناظر بر مطبوعات در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته گفت: در حال حاضر  طرح استفساریه‌ای از سوی تعدادی از نمایندگان در مجلس در مورد انتخاب عضو ناظرمجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات تهیه شده است .
 
نماینده مردم اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطلب افزود: در این طرح تصریح شده است که به چه صورت ناظران در هیأت نظارت بر مطبوعات از طریق رای صحن مجلس انتخاب شوند و این مساله به چه معنا است.
 
نعمتی هم چنین تصریح کرد: انتخابات ناظران مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات پس از انجام استفساریه آن در مجلس انجام خواهد شد.
 
وی در خصوص این طرح تاکید کرد: بر اساس این طرح انتخاب ناظران مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات تنها با نامزدهای معرفی شده از سوی کمیسیون فرهنگی نخواهد بود .
 
سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: این کار حق دیگر نمایندگان را ضایع می‌کند و سایر نمایندگان نیز حق دارند تا در این انتخابات شرکت کنند.
 
به گزارش خانه ملت، روز سه شنبه هفته گذشته، کمیسیون فرهنگی مجلس با تفسیر حداقلی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، محمود نبویان و حمید رسایی نمایندگان تهران و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و اصل نود را به عنوان کاندیداهای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات به عنوان ناظر، به صحن مجلس معرفی کرد.
 
در پی این اقدام علی مطهری نماینده تهران و کمال الدین پیرموذن عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در جلسه روز چهارشنبه مجلس به این اقدام کمیسیون فرهنگی و این شیوه انتخاب اعتراض کردند و آن را برداشت سیاسی از آئین نامه داخلی مجلس عنوان کردند.
 
در این راستا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی بیشتر موضوع در جهت رفع ابهام، انتخاب عضو ناظر را به تعویق و دستور به بررسی موضوع در هیات رئیسه مجلس داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین