کد خبر: ۲۵۴۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷

زمان دادگاه تجدیدنظر پرونده فاطمه هاشمی

جلسه رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی در مرحله تجدیدنظر، دوم شهریور ماه در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سیدمحمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع فاطمه هاشمی با بیان این مطلب افزود: شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، دوم شهریور ماه را برای رسیدگی به پرونده خانم هاشمی تعیین کرده است. وی با بیان اینکه شعبه تجدیدنظر می تواند به صورت حضوری نیز به پرونده رسیدگی کند، گفت: برگزاری جلسه رسیدگی به صورت حضوری برای ما بهتر است، زیرا می توانیم توضیحات خود را ارایه کنیم. دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی 18 دی سال 92 در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد. البته پس از برگزاری دادگاه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علیرضا آوایی رییس سابق دادگستری کل استان تهران نوشت: براساس آنچه در رسانه ها منعکس شده، خانم فاطمه هاشمی امروز 18/10 /92 در دادگاهی حاضر شدند و در مصاحبه ای اعلام کردند به دلیل مطالبی که علیه اینجانب مطرح کردند به دادگاه فراخوانده شده اند، در حالیکه بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم.

در ادامه این نامه آمده است: مطلبی اگر نسبت به این جانب مطرح کرده اند، احتمالا به دلیل عصبانیت نسبت به مطالبی بوده که در مجلس نسبت به اخوی ایشان مطرح شد و بنده هم تذکر به گوینده دادم که احتمالا نشنیدند، به هر تقدیر وجهی برای رسیدگی به این امر نمی بینم و بنده نسبت به کسانی که سال گذشته با کفش و مهر به حقیر حمله کردند، شکایتی نکردم، این خواهر محترمه که فقط حرفی زدند و بنده نسبت به سخنان ایشان گله ای ندارم، علی ایحال به هر نحوی که مصلحت می دانید، این پرونده را مختومه نمایید. علیزاده طباطبایی وکیل مدافع فاطمه هاشمی نیز همان زمان اعلام کرد: قبلا هم اعلام کرده بودیم چون این پرونده شاکی خصوصی ندارد و اتهام نشر اکاذیب فقط با شکایت شاکی خصوصی قابل پیگیری است، اقدام دادستانی خلاف قانون است. در نهایت، اوایل بهمن ماه سال گذشته، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران، فاطمه هاشمی را به شش ماه حبس که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم کرد.

پس از صدور این حکم، فاطمه هاشمی 26 بهمن ماه با ارایه لایحه ای، به حکم دادگاه اعتراض و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد. بر اساس این گزارش در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران، اتهام فاطمه هاشمی نشر اکاذیب عنوان شده است. «فاطمه هاشمی» فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد ماه سال گذشته به دلیل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در یکی از رسانه ها، به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و برای وی پرونده تشکیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین