کد خبر: ۲۵۴۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹

درگذشت آیت‌الله شب‌زنده‌دار و آیت‌الله عطاردی، دو استاد اخلاق و پژوهشگر حوزه علمیه

آیت‌الله حسین شب‌زنده‌دار جهرمی و آیت‌الله عزیزالله عطاردی شب گذشته دار فانی را وداع گفتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله حسین شب‌زنده دار جهرمی از فقهای حوزه علمیه قم شب گذشته در بیمارستان مسیح دانشوری تهران بر اثر کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت.

آیت الله شب زنده دار جهرمی از محضر کسانی چون حضرات آیات مرتضی حائری، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی، سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی، سید رضا بهاء الدینی، عبدالجواد اصفهانی، محمدتقی بهجت، میرزا محمد مجاهدی تبریزی، آقا سید رضا صدر و ... دروس حوزوی را فرا گرفت و قریب 40 سال در حوزه علمیه قم به تدریس دروس علوم اسلامی پرداخت.

آیت الله صافی گلپایگانی در پی درگذشت آیت الله شب زنده دار در پیام تسلیتی نوشت: «اذا مات العالم الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لا يسدها شي. رحلت عالم رباني اسوه ي اخلاق و فضيلت حضرت آيت الله آقاي حاج شيخ حسين شب زنده دار جهرمي رضوان الله عليه موجب تاسف و تاثر اين جانب گرديد.

آن عالم فرزانه عمر پر بركت خود را در خدمت به اعلاي كلمه الله، تدريس، ترويج و نشر معارف نوراني اهل البيت عليهم السلام و تربيت طلاب و تهذيب نفوس و خدمت خالصانه به ساحت مقدس حضرت بقيه الله الاعظم ارواح العالمين له الفدا سپري نمود.

فقدان اين عالم وارسته و فقيه پارسا ثلمه اي جبران ناپذير است. حوزه علميه امروز يكي از اساتيد بزرگ اخلاق خود را از دست داد و در سوگ او نشست. انالله و انا اليه راجعون.»

جزئیات مراسم تشییع

پیکر پاک این عالم فردا، 5 مرداد ماه پس از انتقال به قم، ساعت 18:30 عصر با حضور علما، فضلا، اساتید، طلاب و شخصیت‌های کشوری از مسجد امام حسن عسکری‌(ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) تشییع می شود.

همچنین آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی، نماز میت را بر پیکر آیت‌الله شب‌زنده‌دار‌(ره) اقامه کرده و پس از آن، پیکر این عالم ربانی، در حرم کریمه اهل‌بیت‌(ع)، دفن و در دل خاک آرام خواهد گرفت. مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله شب‌زنده‌دار نیز فردا شب، ساعت 22، با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

درگذشت آیت‌الله عزیزالله عطاردی

آیت‌الله عزیزالله عطاردی، استاد اخلاق و پژوهشگر حوزه دین و حدیث شناسی نیز شب گذشته در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی چهره ماندگار و استاد برگزیده اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش و نویسنده مجموعه 70جلدی مسانید اهل بیت (علیهم السلام) بود. تشییع پیکر ایشان امروز، 4 مرداد ماه ساعت 17 از مرکز فرهنگی خراسان واقع در خیابان دربند، سه راه جعفرآباد به طرف امامزاده صالح انجام می شود. همچنین با انتقال پیکر وی به مشهد مقدس، مراسم تشییع وی فردا از ساعت 9 صبح از مهدیه خیابان تهران به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام می شود.

آیت الله عطاردی از سال 1344 با مشرّف شدن به مکه و مدینه  سفرهای متعدد علمی و فرهنگی خود را آغاز کرد و به کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، یمن، مصر، سوریه، لبنان، انگلستان، فرانسه، بلژیک، آلمان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان سفر کرد که در طول 24 سال برای وی ره آوردهای علمی و فرهنگی فراوان داشت. وی در نیم قرن تلاش علمی، بیش از شصت عنوان کتاب در بیش از یک صد مجلّد به جامعه علمی تقدیم کرده است. کارهای علمی چاپ شده عزیزالله عطاردی، از نظر موضوعی به سه حوزه حدیث، تاریخ و جغرافیا، و ادبیات تعلق دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین