کد خبر: ۲۵۴۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

شرط هایی که وزیر اطلاعات سابق برای همکاری با احمدی نژاد دارد

وزیر اطلاعات دولت دهم که پیش‌تر گفته ‌بود احمدی‌نژاد می‌خواست تشکیلات اطلاعاتی را آرام‌آرام کنار بگذارد، حالا به نظر می‌رسد برای همکاری با احمدی‌نژاد، چندان هم بی‌میل نیست؛ البته مشروط. یکی از شرط‌های مصلحی مربوط به اطرافیان رییس دولت سابق است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: او در پاسخ به این پرسش «ایلنا» که آیا کنارگذاشتن اطرافیانشان را شرط خواهید کرد؟ گفته‌‌ است: «بله این مساله که کاملا روشن است.» حیدر مصلحی که استعفایش در سال89 جنجال‌ساز شد، گفته ‌‌است که اگر بخواهد برای انتخابات سال آینده با احمدی‌نژاد همکاری کند شرط خواهد گذاشت و «باید شرایط نظام و انقلاب را هم مورد توجه قرار داد و تصمیم گرفت.»

به گزارش شرق، مصلحی پیش‌تر گفته ‌بود بعد از ماجرای عزل دو، سه ماهی طول کشید تا یخ‌های رابطه‌اش با «احمدی‌نژاد» آب شود و رابطه دوباره از سر گرفته ‌شود. او که یک‌ماه قبل هم در گفت‌وگو با «فارس» اعلام خبر عزل خود را در جلسه هیات دولت، زرنگی «احمدی‌نژاد» در راستای رسانه‌ای‌شدن قضیه دانسته ‌بود حالا درباره روابطش با احمدی‌نژاد می‌گوید: «مانده است که ارتباط را چگونه بخواهید معنا کنید.»

بعد هم توضیح داده ‌است: «سر موضوعات سیاسی بالاخره جروبحث با هم می‌کنیم.»
مصلحی پیش‌تر درباره چگونگی عزل خود گفته ‌بود: «بنده با برخی افرادی که احمدی‌نژاد در دوران سرپرستی خود به کار گرفته بود بعد از حدود دو سال و حتی پس از خانه‌نشینی او کار می‌کردم چراکه برای من حجت شرعی تمام نشده بود که او مشکل دارد؛ حتی برخی به من می‌گفتند او را فلانی گذاشته اما من می‌گفتم بنده احساس می‌کنم او دارد کار می‌کند و براساس حجت شرعی عمل می‌کردم.»

«مصلحی» که به گفته خودش به علت جابه‌جایی رفیق مشایی از سوی «احمدی‌نژاد» مورد بازخواست قرار گرفته‌ بود، گفته‌ است: «کسی بود که دوستی و رفاقتی با آقای مشایی داشت. بالاخره پیش احمدی‌نژاد رفتم و او گفت «این‌طور نمی‌شود و ما هرچه گفتیم تو گوش نکردی و من تصمیم خود را گرفتم»، من هم گفتم «تصمیمی که گرفته‌‌اید را عملی کنید»، او به من گفت «شما استعفا بده» که من به او پاسخ دادم «من استعفا نخواهم داد اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که من را عزل کنید مرا برکنار کنید. چون اگر من استعفا دهم یعنی خودم پذیرفته‌ام که اشتباه کرده‌ام.»

مصلحی در ادامه گفته‌‌‌ بود: «آن زمان ایام فاطمیه بود و ما هم در منزلمان روضه داشتیم و من می‌خواستم سریع بروم که به روضه برسم اما وقتی خواستم بروم دیدم از دفتر یک نفر کنار در ریاست‌جمهوری ایستاده است و نامه‌ای را از طرف آقا آورده است. این بحث مطرح شده بود که به احمدی‌نژاد گفته بودند نباید این کار را انجام دهد و مرا عزل کند و بعد هم به من پیغام داده شد به سر کار خود برگردید و کار را تعطیل نکنید و بعد آقا مرقومه‌ای را برای من فرستادند که باید در محل کار خود حضور داشته باشید. دقیقا جلسه دولت که تمام شد آن نامه از بیت‌رهبری آمد که این کار نباید انجام شود.»

وزیر معزول دولت دهم درباره اولین جلسه‌ای که پس از آن اتفاقات با «احمدی‌نژاد» داشته هم گفته ‌بود: «او شروع کرد به گله‌کردن و من به او گفتم بنده بر اساس یک تکلیف آمدم و براساس یک تکلیف هم برگشتم، عمل به تکلیف که دیگر گله ندارد.»

مصلحی؛اگرچه به ایلنا گفته است که برای شرکت در انتخابات آتی مجلس برنامه خاصی ندارد
ولی اما ‌و ‌اگرهای وزیر مغضوب، از بازگشت به سوی «احمدی‌نژاد»، در شرایطی به گوش می‌رسد که همزمان احمدی‌نژادی‌ها هم برای بازگشت به عرصه سیاست فعال شده‌اند؛ از جلسات هفتگی نزدیکان و وزرای سابق با رییس دولت سابق، فعال‌شدن سایت‌ها و وبلاگ‌های حامی و تشکیل موسسه رسانه‌ای هما (هواداران رسانه‌ای احمدی‌نژاد). به تازگی همین موسسه فراخوانی برای برگزاری گروه‌های کوهنوردی داده ‌است؛ گروه‌هایی که به نظر می‌رسد با هدف شکل‌دادن شبکه‌های اجتماعی حامی رییس دولت سابق ایجاد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین