کد خبر: ۲۵۴۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
مدیرمسئول روزنامه شرق در گفت‌وگو با آفتاب:

انتخاب‌نشدن مطهری در هیئت نظارت بر مطبوعات، حکایت از حب و بغض سیاسی دارد

کمیسیون فرهنگی مجلس نام علی مطهری را در لیست اعضای پیشنهادی خود براي هیات نظارت بر مطبوعات قرار نداد. برخی حالا معتقدند جبهه پایداری با تمام توان برای حذف علی مطهری به پا خواسته است. نماینده ای که اظهارات مستقل او برخی خوشایند نبوده است نامش در صدر لیست حذفی ها قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: کمیسیون فرهنگی مجلس با استناد به بند حداقلی  ماده 218 ، نبویان و رسایی را برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات معرفی کرد. این انتخاب در حالی است که کمیسیون ذیربط موظف است حداقل تعداد دو برابر مورد نیاز، نمایندگان واجد شرایط را به مجلس معرفی کند. با این حال  اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بند حداقلی را بر بند حداکثری ترجیح دادند تا علی مطهری شانسی برای نشستن بر کرسی نظارت بر مطبوعات را نداشته باشد.

مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق پیشینه رفتاری و فکری علی مطهری را در این عدم انتخاب موثر دانسته و به «آفتاب» می گوید: «علی مطهری در قامت عضو هیات نظارت بر مطبوعات به خوبی درخشید. نمره علی مطهری در هیات نظارت نمره قبولي و در واقع نمره قابل قبولی است زیرا وی با توجه به دیدگاه هایی که داشت به وظیفه خود در زمینه مطبوعات بسیار آگاه بوده و هوشمندانه عمل می کرد.»

 مدیر مسئول روزنامه شرق به ناخشنودی جبهه پایداری از عملکرد مستقل علی مطهری اشاره کرده و تاکید کرد :کاملا روشن است که عده ای در مجلس شورای اسلامی دیدگاه های علی مطهری را در زمینه های سیاسی بر نمی تابیدند. انتخاب نشدن کسی که وظیفه اش را به خوبی انجام داده، حکایت از حب و بغض سیاسی دارد.

رحمانیان در ادامه به کاندایداتوری علی مطهری برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات پرداخت و گفت : «به نظر من آقای مطهری باید برای کاندایداتوری ثبت نام کنند. علی مطهری شخصیت مناسبی برای این انتخاب است و این تصفیه حساب های سیاسی نباید مانع این شود که افراد لایق از سمت های فرهنگی حذف شوند.»

رحمانیان افزود: «به نظرم انتخاب نماینده ای که با منش و فضای اعتدالی جامعه ما همسو نباشد کار صحیحی نیست . تندروی به خصوص در فضای مطبوعاتی همیشه ما را به حاشیه برده و از مسائل اصلی  مهم دور کرده است. قطعا انتخاب این افراد به حواشی و مشکلات مطبوعات دامن می زند.» رحمانیان به مستقل بودن مجلس در قبال فشارهای برخی از اعضای جبهه پایداری پرداخت و گفت : «به نظر من نماینده هیات نظارت بر مطبوعات باید انتخاب اعضای مجلس باشد نه اینکه عده ای قلیلی بخواهند با فشار و لابی نظر خود را بر دیگران تحمیل کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین