کد خبر: ۲۵۴۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد: نباید شبکه های اجتماعی را به خاطر بعضی مشکلات حذف کرد

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ با بیان اینکه گاهی در شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک، وایبر، توئیتر و واتس آپ، فضا برای کلاهبرداری اقتصادی، اخلاقی فراهم است ، گفت: در این شبکه ها افراد سودجو با استفاده از احساسات کاربران کلاهبرداری های مالی کلانی انجام می دهند که در اکثر قابل بازگشت نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین نوش آبادی با بیان اینکه با وجود رشد زیاد وسایل ارتباطی و فناوری اطلاع رسانی به واسطه رشد علم و دانش، سوء استفاده از طریق این شبکه ها هم افزایش یافته است، گفت: اصولا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی امکان سوء استفاده وجود دارد، بنابراین باید نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی را به مردم بیاموزیم.

او با بیان اینکه مردم باید از شبکه های اجتماعی و امکانات توسعه ارتباطی استفاده سالم داشته باشند، گفت: مردم باید متوجه باشند که شبکه های اجتماعی همچون شبکه های ماهواره ای که اجناس نامرغوب مضر برای بهداشت و سلامتی مردم را برای فروش تبلیغ می کند، در برخی موارد به دنبال سوء استفاده از آنها هستند.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه گاهی در شبکه های اجتماعی اعم از فیس بوک وایبر توئیتر و واتس آپ و سایر موارد به دلیل نوع ارتباط و فضای موجود در شبکه، فضا برای کلاهبرداری اقتصادی، اخلاقی و اعتقادی فراهم است، تصریح کرد: مردم مراقب باشند که فریب تبلیغات و نیرنگ هایی صورت گرفته برای جلب افکار عمومی و تحقق مقاصد پلید و شوم در شبکه های اجتماعی را نخورند.

نماینده مردم هشتم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شبکه ها گاهی به بهانه های مختلف از اعضا اخاذی و کلاهبرداری می شود، ادامه داد: در این شبکه ها افراد سودجو با استفاده از احساسات کاربران کلاهبرداری های مالی کلانی انجام می دهند که در اکثر موارد به دلیل عدم ارتباط مستقیم کاربران با یکدیگر و عدم توانایی در پیگیری، قابل بازگشت نیست.

او با بیان اینکه در بسیاری از موارد ارتباطات خوب و مفیدی در شبکه های اجتماعی بوجود آمده که باعث رشد و تکامل فرهنگی اجتماعی شده است، گفت: بنابراین نباید شبکه های اجتماعی را به واسطه وجود برخی مشکلات حذف کرد بلکه باید به مردم بیاموزیم از این امکانات متناسب با فرهنگ و عقاید خود استفاده کنند.

به گزارش خانه ملت، نوش آبادی با بیان اینکه صدا و سیما به عنوان نهاد رسانه ای ملی و پایگاه عظیم اطلاع رسانی کشور که همه قوا هم عضو آن هستند، باید در سریال ها گزارشات و اخبار خود مردم را نسبت به برخی خطرات شبکه های اجتماعی آگاه کند، توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مطبوعات و لابلای مصاحبه ها،خبرها و اقدامات فرهنگی و هنری خود با آگاهی دادن به مردم، نحوه استفاده از این امکانات متناسب با فرهنگ، نیاز و بنابر اقتضائات سیاسی و اقلیمی و جغرافیایی را آموزش دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین