کد خبر: ۲۵۴۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
راهبرد ایران در سطح جهان، صلح‌وعدالت و در دنیای اسلام، اتحاد است

روحانی: روزه‌داری با دروغ، تهمت، افترا، خشونت و آزار دیگران نمی‌سازد

رییس‌جمهور گفت: متاسفانه در این منطقه و در دنیای اسلام با غده چرکینی مواجه‌ایم؛ غده ای که همواره موجب آزار فلسطینیان و مسلمانان شده است و این روزها سرباز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون کشیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه و در جریان دیدار مسوولان، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر با مقام معظم رهبری، ادامه داد : غده چرکین دیگری که موجب آزار مسلمانان در این روزها شده است حرکتی است که به نام اسلام ، دین ، خلافت و امارت آغاز شده است و اقدام به آدم کشی و مسلمان‌کشی در منطقه می‌کند و همه تحلیل‌ها نشان می دهد که ریشه هر دو غده از یک نقطه نشات می‌گیرد.

* نهادها و سازمانهای بین المللی باید فضا را برای محاکمه جنایتکاران صهیونیست آماده کنند. *امروز جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکانات در پی ایجاد ثبات و امنیت و جلوگیری از کشتار و خونریزی و بازگشت صلح عادلانه به منطقه است و دربرابر کسانی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند ایستادگی خواهد کرد تا این آرزوی آنان در گور دفن شود. *ملت ما با وحدت ، اتحاد ، برادری و ایستادگی و تحت هدایت مقام معظم رهبری به راه و وظیفه بزرگ و تاریخی خود ادامه خواهد داد

وی با تاکید براین‌که «راهی برای حل این معضلات، جز وحدت دنیای اسلام وجود ندارد»، گفت: کشورهای اسلامی باید اسلام رحمانی و اسلام منادی صلح و عدالت را در جهان تبیین کنند و از جهل و جمود و تعصب فاصله بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان، راهبرد صلح و عدالت و در دنیای اسلام راهبرد برادری ، وحدت ، اتحاد و حمایت از امت واحده اسلامی بوده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که «قدرت‌های استکباری همواره تلاش کرده‌اند که جامعه اسلامی را از اهداف بلندش بازدارند»، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکانات در پی ایجاد ثبات و امنیت و جلوگیری از کشتار و خونریزی و بازگشت صلح عادلانه به منطقه است و دربرابر کسانی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده‌اند ایستادگی خواهد کرد تا این آرزوی آنان در گور دفن شود.

وی افزود: ملت ما با وحدت ، اتحاد ، برادری و ایستادگی و تحت هدایت مقام معظم رهبری به راه و وظیفه بزرگ و تاریخی خود ادامه خواهد داد و در این مسیر امیدوار و مطمئن است با هوشیاری، بیداری و وحدت سایر مسلمانان به پیروزی دست خواهد یافت.

وی با تاکید بر این‌که «روزه‌داری با دروغ ، تهمت ، افترا ، خشونت و آزار دیگران نمی‌سازد»، تصریح کرد: روزه‌داری با سکوت دربرابر جنگ‌طلبان و جنایتکاران و کسانی که به زنان و کودکان و مردان رحم نمی‌کنند نمی‌سازد. نمی‌توان خود را روزه‌دار دانست و در غم مسلمین و مشکلات آن‌ها سهیم و شریک نشد، چنین انسان و مسلمانی را پیامبر اکرم روزه‌دار نمی‌داند که حتی او را مسلمان نیز نمی‌خواند.

روحانی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان ، ملت بزرگ ایران ، سفرای کشورهای اسلامی و بویژه مقام معظم رهبری، گفت: عید فطر عید بازگشت به فطرت انسانی است و از این حیث بالاترین عید برای مسلمانان است که در سایه صیام و قیام و پیمودن مسیر تقوا به فطرت انسانی که همان توحید است دست یابند.

وی با بیان این‌که «اسلام دین دنیا و آخرت است و نه طرد و ترک دنیا و نه دنیا پرستی را می پسندد» گفت: از دیدگاه اسلام دنیا مزرعه آخرت است و این دو نه تنها با هم تضادی ندارند بلکه در تعامل و تکامل‌اند و به همین دلیل است که اسلام دین اعتدال و مسلمانان امت وسط هستند.

وی با اشاره به این‌که «اگر در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن فاصله می‌گیریم برای آن است که بهتر فقر ، تنگدستی و گرفتاری افراد بی بضاعت را درک کنیم»، گفت: ماه رمضان ، ماه تقوا برای دستیابی به جسم و جان پاک است که در سایه نخوردن و نیاشامیدن و فاصله گرفتن از دروغ و ریا ایجاد می‌شود. ماه رمضان می‌خواهد میان امیال شخصی و آمال اجتماعی و وظایف و رسالت‌های انسان در جامعه تعادل ایجاد کند این اعتدال وتعادل همان مسیری است که دین مبین اسلام برای اخلاق فردی و جمعی توصیه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین