کد خبر: ۲۵۴۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱

شیلی و پرو سفیران خود را از فلسطین اشغالی فراخواندند

دولت های شیلی و پرو روز چهارشنبه؛ همزمان با سومین هفته تهاجم نظامی همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی غزه، سفیران خود را به منظور مشورت از فلسطین اشغالی فراخواندند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که برزیل و اکوادور نیز در اعتراض به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، سفیرانشان را از فلسطین اشغالی بازگرداندند.

وزارت امور خارجه شیلی در بیانیه ای تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی را علیه مردم غزه که وارد سومین هفته خود شده است، اعمال مجازات گروهی علیه ساکنان غیر نظامی غزه توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل در عملیات خود با توجه به کشتار بیش از یکهزار غیر نظامی از جمله زنان و کودکان و همچنین حمله به مدرسه ها و بیمارستان ها، به اصول اساسی قوانین انسان دوستانه بین المللی احترام نمی گذارد.

دولت پرو نیز دلایل مشابهی برای این اقدام خود ذکر کرده است.

شیلی که میزبان یکی از بزرگترین جوامع عربی در منطقه آمریکای جنوبی است، در سال 2011 کشور فلسطین را بدون مشخص کردن مرزهای آن به رسمیت شناخت.

حدود 30 هزار یهودی نیز در شیلی سکونت دارند.

کشورهای ونزوئلا و بولیوی در سال 2009 در پی تهاجم نظامی خونبار رژیم صهیونیستی به غزه و کوبا در سال 1973 پس از جنگ اکتبر، روابط سیاسی خود را با این رژیم قطع کردند.

به گزارش ایرنا، آمار شهدای تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی و مسکونی نوار غزه از مرز یک هزار تن گذشته و ده ها هزار فلسطینی نیز زخمی و آواره شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین