کد خبر: ۲۵۴۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

چرا میوه‌ و سبزی لاغر نمی‌کند؟

متخصصان تغذیه و سلامت تاکید دارند هرچند مصرف میوه و سبزی برای سلامت کلی بدن مفید است اما به تنهایی نقشی در کاهش وزن ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متخصصان با تحلیل مطالعه گذشته در مورد کاهش وزن و افزایش مصرف میوه و سبزیجات که روی بیش از 1200 نفر انجام گرفت دریافتند خوردن حجم بیشتری میوه و سبزی بدون تغییر در میزان کالری دریافتی از سایر مواد خوراکی در کاهش وزن تاثیری ندارد.

«کاترین کایسر»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه آلاباما گفت: میوه‌ها و سبزیجات دارای کالری هستند و افرادی که قصد دارند وزن خود را پایین آورند باید مجموع انرژی دریافتی بدنشان را کاهش دهند. در ارزیابی روی مطالعات پیشین، تاثیر مصرف این نوع مواد خوراکی به تنهایی برای کاهش وزن نزدیک به صفر بوده است.

«دیوید آلیسون» از متخصصان دیگر این مطالعه نیز اظهار داشت: میوه‌ها و سبزیجات فوائد بسیاری دارند و به افراد توصیه می‌کنیم آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.البته می‌توان از تمام میوه‌ها و سبزیجات مورد علاقه مصرف کرد اما فقط به شرط آن که کالری‌های بیشتری را که از دیگر مواد خوراکی دریافت می‌کنید کاهش دهید تا موفق شوید وزن خود را پایین آورید.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، به گفته کایسر افزایش وعده‌های مصرف میوه و سبزی، موجب افزایش وزن نمی‌شود اما تامین‌کننده ویتامین و فیبر مورد نیاز بدن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین