کد خبر: ۲۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

تاثیر کاهش «تناوبی» کالری در جلوگیری از رشد تومور‌های پستان

یافته‌های جدید نشان می‌دهد روشی که طی آن میزان کالری‌های دریافتی محدود می‌شود، بیش از محدود کردن کلی کالری‌های دریافتی در پیشگیری از بروز سرطان اهمیت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران به گفته دانشمندان انستیتوی هورمون دانشگاه ماساچوست، درک این مطلب که محدود کردن کالری‌های دریافتی چطور در جلوگیری از رشد تومور‌های پستان موثرند به آنها کمک می‌کند که راه‌هایی برای پیشگیری و جلوگیری از توسعه این بیماری بیابند.

تحقیقات پیشین نشان داده‌اند که محدود کردن کالری‌های دریافتی به روشی تناوبی بیش از روشی که در آن همان مقدار کالری به روشی مستمر کاهش می‌یابد در جلوگیری از رشد تومور‌ها موثر است.

محققان این فرضیه را در موش‌های ماده 10 هفته‌ای که در معرض خطر رشد تومور‌های پستانی بودند، آزمایش کردند. میزان کالری دریافتی موش‌های گروه آزمایش 25 درصد از میزان کالری‌های دریافتی گروه کنترل کمتر بود.

در پایان دیده شد، تومور‌های پستان در 71 درصد از موش‌های گروه کنترل بروز کرد، 35 درصد از موش‌هایی که کالری‌های دریافتی‌شان به طور مستمر کاهش یافته بود به تومور مبتلا شدند و این در حالی بود که این رقم برای موش‌هایی که به طور متناوب کالری‌های دریافتی‌شان کاهش یافته بود 9 درصد بود.

این یافته دانشمندان را متعجب کرد چرا که پیشتر گمان می‌کردند کاهش تناوبی کالری‌ها به خاطر آزاد شدن فاکتور‌های رشد در اثر دوباره غذا دادن، رشد تومور‌ها را بیشتر کند.

نتیجه این پژوهش در ژورنال جامعه تحقیقات سرطان آمریکا به چاپ رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین