کد خبر: ۲۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

شیر مادر خطر التهاب مزمن را کاهش می‌دهد

پزشکان در بررسی‌های خود تاکید کردند: تغذیه با شیر مادر در دوران نوزادی خطر بروز التهاب مزمن در فرد را کاهش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، افرادی که در دوران نوزادی برای مدت سه ماه یا بیشتر از شیر مادر تغذیه شده باشند کمتر احتمال دارد به عارضه التهاب مزمن که با بیماری‌های قلبی-عروقی و متابولیک در ارتباط است، مبتلا شوند.

تغذیه کردن نوزاد با شیر مادر هم برای سلامت نوزاد و هم مادر حائز اهمیت است. شیر مادر حاوی آنتی بادی‌هایی است که بدن فرد را در برابر چندین نوع بیماری حفظ می‌کند و غذای ایده‌آلی برای نوزاد به حساب می‌آید.

در این بررسی محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که وزن نوزاد هنگام تولد و تغذیه شدن با شیر مادر می تواند بر سلامت آینده او تاثیر گذار باشد. همچنین این محققان به بررسی این فاکتورها بر سطح پروتئین واکنشگر C در دوران بعدی زندگی افراد شرکت کننده پرداختند. این زیست فاکتور با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و متابولیک در ارتباط است.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپرت،‌ «مولی دبلیو متزگر» محقق این مطالعه گفت: تاثیر تغذیه با شیر مادر و میزان وزن نوزاد به هنگام تولد بر میزان پروتئین واکنشگر C نشان دهنده اهمیت رویکردهای پیشگیرانه است که شامل مراقبت های پیش از بارداری و پس از این دوران می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین